Marketing

RSS Marketing rendement

  • Wanneer is iets een 'voordeel buiten de dienstbetrekking'? mei 15, 2018
    Ik las recent iets over 'voordeel buiten de dienstbetrekking' met betrekking tot vergoedingen en verstrekkingen. Wat is dat precies?
  • Moet ik een loonstaat bijhouden? mei 9, 2018
    Ik lees overal dat ik een loonstaat moet bijhouden voor iedere werknemer. Ik heb het idee dat dit ook anders kan. Ben ik verplicht om een loonstaat bij te houden?
  • Handboek Loonheffingen 2018 inclusief register maart 26, 2018
    In dit Handboek vindt u informatie over de loonheffingen in 2018: de loonbelasting/premie volksverzekeringen, premies werknemersverzekeringen, de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet en de werkkostenregeling (WKR). Ook de administratieve verplichtingen komen aan bod. Download dit handige naslagwerk inclusief register direct.Na het downloaden, ontvangt u automatisch een mail als er een nieuwe versie van het Handboek Loonheffingen wordt gepubliceerd.
  • Omgaan met looncontrole door de Belastingdienst januari 23, 2018
    Als de Belastingdienst een looncontrole bij uw organisatie instelt, bent u verplicht om hieraan mee te werken. Zorg dat u uw zaken goed op orde heeft en weet wat uw rechten en plichten én die van de inspecteur zijn. Dat maakt niet alleen dat de controle zo soepel en snel mogelijk verloopt, maar kan ook […]
  • Veiligheidstekens en pictogrammen januari 4, 2018
    Het gebruik van veiligheidstekens of pictogrammen kan het risico van misverstanden en arbeidsongevallen verkleinen. Door het gebruik van kleuren en symbolen kunnen werknemers direct begrijpen wat ze moeten doen of laten. Deze mooie infographic laat enkele veelvoorkomende veiligheidstekens zien, onderverdeeld in verbod, gebod, waarschuwing, veiligheid en brandveiligheid.
  • AVG: functionaris voor de gegevensbescherming december 19, 2017
    Niet iedere organisatie is verplicht om een functionaris voor de gegevensbescherming aan te stellen. Alleen organisaties die op grootschalige wijze bijzondere persoonsgegevens verwerken, moeten een functionaris aanstellen, zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis. Daarnaast geldt deze verplichting voor overheidsorganisaties. Deze cursus gaat dieper in op wat de functionaris voor de gegevensbescherming precies is, wanneer het verplicht is […]
  • AVG: wat zijn (bijzondere) persoonsgegevens en verwerkers? december 11, 2017
    Door de AVG gelden er nieuwe regels wat betreft de persoonsgegevens van betrokkenen. Maar wat zijn precies persoonsgegevens? En welke persoonsgegevens worden aangemerkt als bijzondere persoonsgegevens? Deze e-learningcursus laat zien wat persoonsgegevens precies zijn, maar ook wat er wordt verstaan onder verwerking.
  • Transitievergoeding nu en straks november 1, 2017
    Werkgevers moeten door inwerkingtreding van de Wet werk en zekerheid (WWZ) bij het ontslaan van werknemers of het niet verlengen van hun contract een transitievergoeding betalen. Op dit moment hoeft dat alleen na een dienstverband van minstens twee jaar, maar de nieuwe regering wil die verplichting direct bij indiensttreding laten ontstaan. Ook gaat het vergoedingsbedrag […]
  • Wetgeving bij ziekte en re-integratie oktober 2, 2017
    Valt één van uw werknemers uit vanwege langdurige ziekte, dan wilt u natuurlijk het liefst dat hij weer zo snel mogelijk aan de slag gaat. Door de stappen uit de Wet verbetering poortwachter te volgen, zorgt u ervoor dat uw zieke werknemer zo snel mogelijk in uw organisatie terugkeert.
  • Arboregels voor flexibele werknemers juli 18, 2017
    Iedere werkgever in Nederland is verplicht een veilige en gezonde werkomgeving voor werknemers te creëren. Dit wordt onder meer verwoord in de zorgplicht van de werkgever, die in het Burgerlijk Wetboek staat vastgelegd. De zorgplicht geldt ook voor krachten met wie uw organisatie geen arbeidsovereenkomst heeft, zoals uitzendkrachten, gedetacheerden, stagiairs en vrijwilligers. Deze e-learningcursus legt […]

RSS Marketingfacts E-commerce

  • Kijken, kijken, niet kopen augustus 15, 2018
    In de winkel komt het regelmatig voor dat je een item pakt en het vervolgens toch weer in het schap teruglegt. Of dat die schoenen toch niet mooi staan en je ze terug in de doos stopt. Je bekijkt dan wel een item, maar gaat uiteindelijk niet tot aankoop over. Ook online is dit een […]
    Mark de Bruijn
  • Praktische handleiding voor messenger-marketing augustus 13, 2018
    Mobiel creëert dagelijks 30 miljard momenten voor adverteerders. Dit is dan ook het strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Volgens eMarketer wordt mobiel dit jaar het grootste reclamemedium van de VS, met meer advertentie-uitgaven dan televisie. Klanten verwachten dat ze alles onmiddellijk kunnen krijgen. Hoe kunnen bedrijven concurreren en superieure klantervaringen leveren? […]
    Asbjørn Jørgensen
  • Online reviews winnen aan invloed in B2B-inkoopproces augustus 2, 2018
    Reviews zijn niet meer weg te denken bij B2C. Maar ook in B2B worden klantreviews steeds belangrijker. Terwijl B2B-inkopers voorheen interne bronnen raadpleegden – de scorekaarten van verkopers – worden nu steeds meer externe bronnen – zoals klantreviews – gebruikt. Waar baseren B2B-inkopers hun keuzes op? En kunnen B2B-verkopers deze keuze beïnvloeden?
    SWOCC
  • Webwinkel Frank gaat diepte in juli 31, 2018
    Het Groningse bedrijf Frank zit in zo’n dertien landen. "We hebben daar in totaal 450 webwinkels en we groeien heel hard. Wat ons onderscheidt is dat we per webwinkel een heel breed assortiment hebben. Dus in plaats van één groot warenhuis hebben wij per webwinkel heel veel producten van een specifiek onderwerp. Wij gaan de […]
    Leonieke Daalder
  • Progressive Web Apps: het Gouden Ei voor e-commerce? juli 27, 2018
    "Verhoog je conversie-ratio met wel 150 procent! Start nu en verdubbel je omzet! Jouw webshop kan tot wel drie keer meer bezoekers genereren!" Dit soort kreten horen en lezen we als marketeers van webshops dagelijks. Iedere nieuwe service en startup beweert hét gouden ei gevonden te hebben dat van je webshop met gemak een mega cashmachine […]
    Jamie Maria Schouren
  • Het overtuigen van de klant: eerst geven, dan veel terugkrijgen juli 19, 2018
    Wist je dat als ik jou een cadeau geef, er een klein dilemma in jouw hersenen ontstaat? Dat dilemma wil jouw brein zo snel mogelijk oplossen en dat kan maar op één manier: mij iets teruggeven. Cialdini noemt dit in de overtuigingspsychologie 'wederkerigheid'. Hoewel het principe van geven en teruggeven eenvoudig lijkt, is er een […]
    Bas Wouters CMCT
  • Wil Amazon wel echt naar Nederland komen? juli 13, 2018
    Dat Amazon geldt als één van ’s werelds grootste retailbedrijven, is een feit. Dat Amazon heeft aangekondigd de activiteiten ook in Nederland te willen intensiveren, is ook geen geheim meer. Het internet staat vol met angstige berichten over de komst van Amazon naar Nederland. Want Amazon zou zo maar eens een deel van de omzet […]
    Pauline Schepers
  • Loyale bezoekers in de webshop dankzij video juli 10, 2018
    Er worden regelmatig buitenlandse onderzoeken gepubliceerd over het gebruik en effect van video in een webshop. Met name klantloyaliteit en hogere conversie worden genoemd. In Nederland zijn nog weinig cijfermatig onderbouwde onderzoeken gepubliceerd, wellicht mede omdat tot nu toe slechts enkele grote webwinkels daadwerkelijk veel video inzetten. In dit artikel deel ik de inzichten van een webwinkel met speelgoed […]
    Jan Roelofsen
  • Communicatie en sentimentcontext: match made in heaven? juli 3, 2018
    Het maken van waardevolle connecties gaat natuurlijk niet alleen over het zo snel mogelijk oplossen van problemen, maar ook over het op de juiste manier omgaan met klanten. Een klik met iemand, ook al is het contact maar kort, is minstens zo belangrijk als snelheid. Uit recent onderzoek van Capgemini bleek dat loyaliteit van klanten voor […]
    Marc Derksen
  • Appie Tomorrow juli 2, 2018
    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Appie Tomorrow' van Rupert Parker Brady.
    NIMA Register Marketeers

RSS Social media Marketing

  • WhatsApp opent deuren voor adverteerders augustus 10, 2018
    Adverteerders opgelet: WhatsApp is bereid om de deuren open te zetten voor adverteerders. In de nieuwe servicevoorwaarden geeft WhatsApp aan meer te gaan samenwerken met Facebook, om zo de kwaliteit en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Interessant voor marketeers, maar hiermee breekt het bedrijf wel een belangrijke belofte.
    Bas van Poorten
  • Influencer-marketing: tien do’s en don’ts augustus 9, 2018
    Eerder dit jaar werd Kylie Jenner uitgeroepen tot de meest invloedrijke social media-influencer. Geschat wordt dat haar posts een waarde hebben van 1 miljoen dollar per stuk. Zulke bedragen komen in Nederland niet voor, maar influencer-marketing wint ook hier gestaag aan populariteit. Wat moet je als organisatie weten over het inzetten van influencers of het […]
    SWOCC
  • Influencer-marketing draait om onderwerp, niet om influencers augustus 6, 2018
    Influencer-marketing is hot, maar ook van alle tijden. Op Marketingfacts verscheen al in 2010 een artikel over influencers. Ging het toen vooral om vloggers, nu zijn er de Instagrammers, de Snapchatters en de YouTubers. En in al die jaren zijn we onverminderd op zoek naar de vraag wat influencer-marketing ons als marketeers kan opleveren en […]
    MarketingTribune
  • Zo staat het met social media-gebruik in de provincies augustus 4, 2018
    Elk jaar publiceert Social Dutch de laatste Facebook- en Instagram-cijfers per gemeente. Cijfers die voornamelijk dienen ter motivatie en bewustwording voor organisaties en bedrijven om deze sociale media te omarmen als belangrijk marketing- en communicatiemiddel. Al jaren maken Facebook en Instagram beiden een groei door, maar in 2018 openbaart zich een kink in de kabel.
    Karin Thybaut
  • Online reviews winnen aan invloed in B2B-inkoopproces augustus 2, 2018
    Reviews zijn niet meer weg te denken bij B2C. Maar ook in B2B worden klantreviews steeds belangrijker. Terwijl B2B-inkopers voorheen interne bronnen raadpleegden – de scorekaarten van verkopers – worden nu steeds meer externe bronnen – zoals klantreviews – gebruikt. Waar baseren B2B-inkopers hun keuzes op? En kunnen B2B-verkopers deze keuze beïnvloeden?
    SWOCC
  • Instagram TV: wordt het al wat? juli 23, 2018
    Op woensdag 20 juni werd Instagram TV (IGTV) beschikbaar gesteld voor het publiek. De app en de bijbehorende koppeling in Instagram maken het mogelijk om video’s van maximaal een uur te uploaden. Met IGTV gaat Facebook als eigenaar van Instagram direct de concurrentie aan met Google, de eigenaar van YouTube. Maar zal de app ook […]
    Meryl Smeets
  • Hoe je met branded GIF’jes je social stories kunt versterken juli 19, 2018
    GIF'jes zorgen ervoor dat we informatie of emoties snel kunnen delen. Ze werken goed als ze grappig zijn, een gesprek tussen twee mensen kunnen starten of voor inspiratie zorgen. Als bedrijf of merk kun je er nu ook voor kiezen om je eigen branded GIF'jes te maken, om zo je social stories te versterken. 
    Tjarda Polderman
  • Praat met jouw doelgroep via social messaging. Waarom? Omdat ze daar zijn! juli 17, 2018
    De traditionele manier om iets te weten te komen over je doelgroep is door een ​​uitgebreide enquête op te stellen, naar een onderzoekspanel te sturen en te wachten op antwoorden. Lage gegevenskwaliteit en lage responspercentages betekenen dat studies doorgaans hoge inspanningen en veel tijd vergen. Maar de gewoonten en verwachtingen van deelnemers zijn veranderd. Communicatie […]
    Peter Meijer
  • Waar zit de invloed voor je merk? juli 16, 2018
    To be instagrammable or not to be instagrammable? Het is een vraag die almaar meer bedrijven bezighoudt binnen hun marketingstrategie. Maar de nadruk bij deze vraag is niet zozeer of het instagrammable is, maar vooral door wie het instagrammable is. 
    Katlijn Voordeckers
  • Onderzoek: wat precies doet Nederland online? juli 13, 2018
    We kopen steeds vaker met onze smartphone, hebben steeds vaker een Instagram-account en maken ons best wel zorgen over wat bedrijven doen met onze data. Dat blijkt uit 'What’s Happening Online', het onderzoek dat al voor het elfde jaar op rij wordt uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. Het levert interessante inzichten op over het internet- en […]
    Lianne Worrell

RSS Zoekmachine marketing

  • Google-update treft vooral medische bedrijven augustus 14, 2018
    Google verraste de SEO-wereld begin augustus met een 'broad core algorithm update'. Als een van de eersten meldde Barry Schwartz van SE Roundtable dat het erop leek dat er een grote update in de zoekresultaten van Google werd uitgerold. Diverse SEO-specialisten en webmasters speculeerden over de update op WebmasterWorld, vanwege de flinke dalingen in posities […]
    Jasper Knuvers
  • Nieuwe megaboete voor Google lijkt op willekeur juli 30, 2018
    De Europese Commissie legde Google deze maand opnieuw een miljardenboete op. Ditmaal omdat Google het mobiele besturingssysteem Android misbruikt zou hebben om de machtspositie bij algemene internetzoekdiensten ('de zoekmachine') te versterken. Deze boete laat zien dat de EC nog steeds worstelt met de platformeconomie en nog geen manier heeft gevonden om er grip op te […]
    Maurits Kreijveld
  • Dit zijn de nieuwe features van Google DoubleClick Display & Video 360 juli 26, 2018
    De wondere wereld van Display & Video 360: een vernieuwde interface in Google's ad server DoubleClick, met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing te creëren. Lees alles over de nieuwe features en hoe je ze direct kunt inzetten. 
    Jesse van Opbergen
  • Wat betekent Google’s laatste update voor je vindbaarheid? juli 24, 2018
    Google kondigde aan dat er een verandering onderweg is voor de meting van het referral verkeer voor je website. Google gaat verkeer dat afkomstig is vanuit Google Images, een specifieke URL meegeven. Dit betekent dat website-eigenaren in de toekomst makkelijker kunnen zien of en welke bezoekers via Google Images de website binnenkomen.
    Dennis Adriaansen
  • Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes juli 2, 2018
    Voldoende zoekvolume is het uitgangspunt van succesvolle AdWords-campagnes. Dit geldt vooral voor nieuwe bedrijven met innovatieve producten of ondernemingen die adverteren in een niche met kleine potentiële doelgroepen: het is immers makkelijker om een campagne bij te sturen die per maand 25.000 vertoningen binnenhaalt met een CTR van 20 procent en een conversieratio van 5 […]
    Tiffany Welsh
  • De perfecte campagne-structuur voor Google Shopping juni 25, 2018
    Consumenten verwachten steeds meer. We verwachten gelijk te vinden waar we naar zoeken en voor de prijs die we bereid zijn om neer te leggen. Dus hoe zorg je er als bedrijf voor dat je zichtbaar bent op het moment dat gezocht wordt en op die belangrijke zoektermen, waaruit duidelijker is dat zoekers interesse hebben in een product of […]
    Lina Hu
  • De nieuwe Google AdWords-interface: zes redenen om over te stappen juni 18, 2018
    Met de introductie van de nieuwe AdWords-interface is wat niemand ooit verwachtte, dan toch gebeurd: de polarisatie binnen het AdWords-landschap is een feit. Aan de ene kant van onze kantoortuin zitten de consultants die de nieuwe AdWords-interface (AdWords Next) omarmen. Aan de andere kant zitten de oude rotten die liever hun nagels over een krijtbord […]
    Jorin van Lindenberg
  • Google Shopping Actions: machtsgreep of machtsvertoon? juni 6, 2018
    Google kondigde eind maart de komst van Google Shopping Actions aan. Waar de zoekmachine nu nog producten rangschikt op Google Shopping, gaat het bedrijf straks zelf verdienen aan verkopen van aangesloten partijen. De vraag is of retailers wel op een dergelijk platform zitten te wachten. Op dit moment geeft Google hen de mogelijkheid om producten aan […]
    Twinkle
  • Alles wat je moet weten over de Google AdWords HI-score juni 6, 2018
    En daar was ‘ie plotseling: de Google AdWords HI-score. Een nieuwe score die Google inzet om aan te geven hoe jouw account scoort ten opzichte van andere accounts. Hoewel Google Nederland heeft laten weten er (nog) niet veel waarde aan te hechten en de HI-score niet voor ieder account is uitgerold, is de kans groot […]
    Jesse Gosse
  • Google Facts: alles over AVG, assistant en autocomplete juni 4, 2018
    Dit overzicht gaat lang zijn, want vorige maand had ik helaas geen tijd om alle updates van april te verzamelen. Je bent gewaarschuwd. Google heeft de afgelopen twee maanden écht heel veel toffe features toegevoegd aan oneindig veel Search-producten. Uiteraard stond de AVG/GDPR behoorlijk op de radar. Verder werd tijdens Google I/O een boel nieuwigheid over […]
    Annelies Verhelst

RSS Online branding

  • ReclameReview: Pilsjasje van Dommelsch augustus 15, 2018
    In de zomerse strijd om het bierschap in de supermarkt worden alle wapens ingezet. Dommelsch is een underdog, maar probeert zich te onderscheiden met een campagne die de hippe concurrentie op de hak neemt. Met als geheim wapen: het 'Pilsjasje'. 
    Jeroen Mirck
  • Ga voor digitale gunfactor augustus 14, 2018
    De homepage, productpagina, het winkelmandje en het bestelproces: pagina’s waar vaak naar wordt gekeken bij website-optimalisatie. Er zijn echter meer pagina’s die bijdragen aan een betere merkbeleving en meer conversies, maar die worden vaak vergeten. Daarom: de focus op de Contactpagina, de 'Over ons'-pagina en de Bedankpagina.
    Shirley van Haalem
  • The Next Content Thing: Natural Language Generation augustus 10, 2018
    Door het groeiende belang van contentmarketing is de vraag naar goede content de laatste jaren sterk toegenomen. Het aantal artikelen, blogs, whitepapers, video’s en nieuwsberichten die bedrijven op hun website plaatsen, is in veel gevallen verdubbeld of verdriedubbeld. Goede content is essentieel om klanten een geweldige digitale ervaring te bieden en te personaliseren. En dat […]
    Matthias Meijer
  • ReclameReview: Marietje (KPN) augustus 8, 2018
    "Hallo lieve Marietje, ik sta voor een volle zaal met mensen." De nieuwe KPN-commercial was afgelopen week het gesprek van de dag. Superschattig of tenenkrommend? Daarover waren de meningen sterk verdeeld. Maar wat doet de tv-spot voor het merk KPN?
    Jeroen Mirck
  • Van Getting Things Done naar Doing The Right Things augustus 7, 2018
    Werk jij agile of scrum? Grote kans dat je 'ja' antwoordt. De laatste jaren zijn veel bedrijven overgestapt op de soepele productielijnen die deze methodologieën beloven. Maar er zijn ook tegengeluiden: wanneer iets op de backlog staat is het plots belangrijk en was het liever gisteren dan vandaag al ontwikkeld, maar als de nieuwe dienst of […]
    Joost Fromberg
  • Het geheim van Spinn: beleving creëren rondom hardware augustus 6, 2018
    Een koffiemachine waarmee je zowel goede filterkoffie als de perfecte espresso kunt maken. Dat is wat de machine van Spinn beloofd. Maar Spinn is veel meer dan de machine: "Spinn is bovenal een online platform voor koffieroasters en de machine is eigenlijk een extensie helemaal tot in de keuken, om de klant een betere kop […]
    Leonieke Daalder
  • Influencer-marketing draait om onderwerp, niet om influencers augustus 6, 2018
    Influencer-marketing is hot, maar ook van alle tijden. Op Marketingfacts verscheen al in 2010 een artikel over influencers. Ging het toen vooral om vloggers, nu zijn er de Instagrammers, de Snapchatters en de YouTubers. En in al die jaren zijn we onverminderd op zoek naar de vraag wat influencer-marketing ons als marketeers kan opleveren en […]
    MarketingTribune
  • Brand Design: één van de beste marketingboeken in Nederland augustus 3, 2018
    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: de zesde editie van 'Brand Design' van Ruud Boer.
    NIMA Register Marketeers
  • Zolang de getallen maar kloppen augustus 3, 2018
    De nieuwe privacywetgeving raakt Facebook in het hart van het verdienmodel. De winst van Facebook loopt terug, omdat klanten een betere bescherming genieten. Marketeers hebben de afgelopen jaren de bescherming van die klant niet als heel relevant gezien en namen zelf geen verantwoordelijkheid, maar lieten de grenzen van wat wel of niet juist is, afhangen […]
    Tadek Solarz
  • Online reviews winnen aan invloed in B2B-inkoopproces augustus 2, 2018
    Reviews zijn niet meer weg te denken bij B2C. Maar ook in B2B worden klantreviews steeds belangrijker. Terwijl B2B-inkopers voorheen interne bronnen raadpleegden – de scorekaarten van verkopers – worden nu steeds meer externe bronnen – zoals klantreviews – gebruikt. Waar baseren B2B-inkopers hun keuzes op? En kunnen B2B-verkopers deze keuze beïnvloeden?
    SWOCC