Marketing

RSS Marketing rendement

  • Handboek Loonheffingen 2018 inclusief register maart 26, 2018
    In dit Handboek vindt u informatie over de loonheffingen in 2018: de loonbelasting/premie volksverzekeringen, premies werknemersverzekeringen, de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet en de werkkostenregeling (WKR). Ook de administratieve verplichtingen komen aan bod. Download dit handige naslagwerk inclusief register direct.Na het downloaden, ontvangt u automatisch een mail als er een nieuwe versie van het Handboek Loonheffingen wordt gepubliceerd.
  • Wat moet er op de jaaropgaaf staan? februari 23, 2018
    U moet er ieder jaar voor zorgen dat uw werknemers een jaaropgaaf ontvangen. Dit moet u wel binnen een redelijke termijn doen. Werknemers moeten immers uw cijfers kunnen vergelijken met de cijfers die op zijn vooringevulde aangifte inkomstenbelasting van het voorgaande jaar staan. Maar buiten deze tijdige aanlevering moet u ook een verplicht aantal gegevens […]
  • Voldoet uw site aan de veiligheidseisen die de AVG stelt? januari 15, 2018
    Regelmatig verschijnt er een bericht waarin staat dat er een organisatie persoonsgegevens is kwijtgeraakt. U wilt natuurlijk niet dat uw organisatie met zo’n bericht in het nieuws komt. Als u persoonsgegevens verwerkt, bent u wettelijk verplicht om een waterdichte site te onderhouden. Helemaal met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die op 25 mei 2018 in […]
  • AVG: privacyregels op en rond de werkvloer december 21, 2017
    De privacyregels die de AVG voorschrijft, hebben ook betrekking tot een aantal belangrijke personeelskwesties, zoals personeelsdossiers, identificatieplicht, internetprotocol, thuiswerken, (digitale) opslagplaatsen, back-ups en cameratoezicht.
  • Aandachtspunten voor de BTW-aangifte december 18, 2017
    Als u ondernemer voor de BTW bent, moet u in de meeste gevallen periodiek aangifte doen. De meeste BTW-ondernemers moeten per kwartaal hun aangiften indienen. Het is van groot belang dat u als ondernemer een juiste BTW-aangifte doet. Hoog tijd dus om de belangrijkste aandachtspunten en valkuilen te behandelen. Deze e-learningcursus legt uit waar u […]
  • AVG: wat zijn (bijzondere) persoonsgegevens en verwerkers? december 11, 2017
    Door de AVG gelden er nieuwe regels wat betreft de persoonsgegevens van betrokkenen. Maar wat zijn precies persoonsgegevens? En welke persoonsgegevens worden aangemerkt als bijzondere persoonsgegevens? Deze e-learningcursus laat zien wat persoonsgegevens precies zijn, maar ook wat er wordt verstaan onder verwerking.
  • AVG: Rechten van betrokkenen en wat u daaraan moet doen november 22, 2017
    Door de Algemene Verordening Gegevensbescherming, ook wel bekend als de AVG, gelden er nieuwe regels wat betreft de persoonsgegevens van betrokkenen. Dit kunnen persoonsgegevens van uw klanten zijn, maar ook van leveranciers of bijvoorbeeld uw collega’s. De AVG is vanaf 25 mei 2018 van toepassing en iedere organisatie moet hieraan voldoen. Deze e-learningcursus gaat dieper […]
  • AVG: het sollicitatieproces november 21, 2017
    Door de AVG gelden er per 25 mei 2018 nieuwe en aangescherpte privacyregels en dat heeft ook invloed op het sollicitatieproces. Deze e-learningcursus gaat dieper in op de nieuwe regels rondom het sollicitatieproces.
  • Belangrijke IT-begrippen en definities die u helpen bij AVG november 15, 2017
    Wie zich gaat verdiepen in het voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en databeveiliging, komt terecht in een woud van Engelse termen die voor een ict-leek abracadabra zijn. Toch is het nuttig om een paar basisbeginselen te kennen, want dat kan schelen in de onderhandelingen met een IT-leverancier. Daarom in deze tool een klein […]
  • AVG: een introductie november 14, 2017
    De AVG is vanaf 25 mei 2018 van toepassing en iedere organisatie moet hieraan voldoen. Onderschat niet de aanpassingen die uw organisatie hiervoor moet doen, want het zal een grote impact hebben op iedere organisatie. Deze e-learningcursus legt de basisprincipes uit van de AVG.

RSS Marketingfacts E-commerce

  • Omzeil de nadelen die kleven aan conversie-attributie april 24, 2018
    Tot nog maar pas geleden was de wereld ingericht op last-click conversie-attributie. Heel kort door de bocht gezegd: het laatste kanaal dat een bezoeker aanlevert, krijgt 100 procent van de waarde. Dat dit in veel situaties niet ideaal is, moge duidelijk zijn. Maar wat wél ideaal is blijft onduidelijk. Conversie-attributie lijkt nu helemaal in de mode en […]
    Eddie Borgers
  • Wanneer gaat er geld verdiend worden aan online boodschappen? april 20, 2018
    Het gaat goed met de online omzetten van supermarkten, maar het break-even punt is nog niet in zicht – en dat terwijl de investeringen doorgaan. Wanneer wordt het payback time voor de supers?
    Twinkle
  • Google Shopping Actions: op naar Nederland? april 13, 2018
    Google kondigde een aantal weken terug Google Shopping Actions aan. Hiermee wil de techmoloch het kopen van producten nog gemakkelijker maken voor gebruikers. Met Google Shopping Actions kun je namelijk direct in de zoekmachine afrekenen. Dat lees je goed: je hoeft niet eens meer een website te bezoeken om een aankoop te voltooien. Google Shopping Actions is vooralsnog alleen in […]
    Menno Goossens
  • Aanraken leidt tot kopen. En online dan? april 12, 2018
    E-commerce floreert. De omzet van Nederlandse online retail steeg in 2017 naar 22,5 miljard euro, waarmee het aandeel van e-commerce binnen de detailhandel-sector op bijna 10 procent komt te liggen. Terwijl offline retailers worstelen met de almaar sterker wordende online competitie, blijkt toch dat een significant deel van de Nederlanders géén online aankopen doet. Waardoor […]
    SWOCC
  • Michiel Muller (Picnic): “De markt van online boodschappen breek je open met prijs en gemak” april 9, 2018
    Online een wasmachine kopen is inmiddels redelijk gewoon, maar online de dagelijkse boodschappen doen is nog niet gebruikelijk. Elektronica, reizen, mode en boeken hebben een online aandeel van 10 tot 30 procent. Voor de dagelijkse boodschappen is dat slechts anderhalf procent. Daar wil Picnic verandering in gaan brengen, door producten tegen de laagste prijs aan […]
    Leonieke Daalder
  • Marja Silvertant (Feli): “Ik wil op termijn de nieuwe Bol.com worden” maart 26, 2018
    Wanneer je op zoek bent naar een goede boormachine, kun je in een winkel om advies vragen. Online ligt dat anders: je krijgt alle boormachines te zien en moet zelf maar een keuze zien te maken. "Als je precies weet wat je nodig hebt, is e-commerce top: typ het in, koop tegen de laagste prijs […]
    Leonieke Daalder
  • Vijf tips voor dieper inzicht in Google Analytics maart 21, 2018
    Uit Google Analytics is bijzonder veel data te halen, maar het is soms lastig de écht nuttige data te zien. De standaardrapporten geven interessante informatie over bezoekers, meest bekeken pagina’s en apparaten. De interessantere 'wat doen bezoekers die een bepaalde actie hebben gedaan'-data is echter niet standaard in te zien. Een paar tips voor handige analyses.
    Eddie Borgers
  • Digitale trends die een boost geven aan omnichannel maart 16, 2018
    Is de online/offline-combinatie succesvol? Omnichannel-marketing is voor veel organisaties een steeds belangrijker speerpunt om klanten te binden. Hoe staat het met belangrijke nieuwe ontwikkelingen (zoals Google Store Visits en TrueView Shopping) en hoe richt je je omnichannel-strategie digitaal in?
    Jaap Jacobs
  • Online Tuesday over liquid marketing en het waterbed dat marketplace heet maart 14, 2018
    Voor bijgelovige numerologen hing er vast iets in de lucht tijdens Online Tuesday, gisteravond 13 maart in de Nieuwe Liefde te Amsterdam, want wie het gekkengetal vermenigvuldigt met het geluksnummer komt uit op 77, precies de doornummerende editie van het maandelijkse rondje trends in online marketing. Het was niet dat zo’n voorgevoel niet te plaatsen zou […]
    Luuk Ros
  • Waarom stopt Zalando met affiliate marketing? maart 13, 2018
    Zalando is vanaf vandaag gestopt met zijn wereldwijde affiliate marketing-activiteiten. Dit grote nieuws is gisterenavond gedeeld met de publishers van de webshop, aangesloten via affiliate-netwerk Awin, en kwam hard binnen. Waarom zou een grote partij als Zalando stoppen met affiliate marketing? En wat betekent dit voor de markt?
    Jennifer Kok

RSS Social media Marketing

  • Vijf principes om Facebook, Google en hun algoritmes onder controle te houden april 23, 2018
    Hoe kunnen we controle houden op bedrijven als Facebook en hun algoritmes, terwijl ze moeilijk te begrijpen zijn en steeds complexer worden? Door ons niet te laten afschrikken door de wiskunde, maar terug te gaan naar de basis, en eerlijke en rechtsvaardige ontwerpprincipes vast te stellen waaraan ontwikkelaars zich moeten houden. Technologie is niet neutraal: het […]
    Maurits Kreijveld
  • Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil april 20, 2018
    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van NBA 2K18, Interpolis, Bavaria, Schweppes en OHRA.
    Daphne van der Vliet
  • Zo kunnen we problemen met AVG en privacy oplossen april 19, 2018
    "Hoe moeten we na 25 mei omgaan met onze social media-campagnes?" Deze vraag werd me onlangs gesteld door het Ministerie Algemene Zaken, met het oog op de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel bekend als GDPR. De vraagstelling is eigenlijk heel vanzelfsprekend, maar door dat in het perspectief van de overheid te plaatsen, leidde […]
    Ger van den Buijs
  • Hoe gaat Spotify eindelijk winstgevend worden? april 19, 2018
    Met de recente beursgang is Spotify meer dan ooit in beweging. Op het moment draait het bedrijf nog flinke verliezen, maar het is hard op weg winstgevend te worden. In aanloop naar het Spotify-persevenement op 24 april – waar naar verluidt innovaties en veranderingen gaan worden aangekondigd – neem ik je mee in de recente ontwikkelingen, van beursgang tot […]
    Mark de Bruin
  • Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama? april 17, 2018
    Ieder merk wordt beïnvloed door online reviews, dat is een feit. Soms in negatieve zin, soms in positieve zin. Dat geldt zeker voor artiesten: you love 'em or hate 'em, en mensen zijn ook niet te beroerd om dat via social media aan de wereld te laten weten. Maar om dan een legioen nepaccounts op de wereld […]
    Evy Moonen
  • Video-advertenties op LinkedIn april 17, 2018
    In maart maakte Abhishek Shrivastava, directielid van LinkedIn Marketing Solutions, bekend dat er een nieuw advertentietype wordt gelanceerd op het zakelijke platform. Hoewel een doorsnee LinkedIn-newsfeed al veel video’s bevat, bleven video-advertenties tot op heden achterwege. Het professionele netwerk van Microsoft introduceert nu een native advertentie-indeling, waarin video-advertenties als zelfstandige berichten in de feed worden […]
    Jasper Fraikin
  • Over Facebook-data en waarom de discussie in de media niet helemaal klopt april 14, 2018
    Facebook-data is een item, dezer dagen. Ook op Marketingfacts, waar de laatste weken veel geschreven werd over Facebook-gate en de oproep van Arjen Lubach. Maar is die discussie niet een beetje overdreven? Vooral omdat geen onderscheid wordt gemaakt tussen de manier waarop Facebook data verzamelt, wat derde partijen doen met data, wat partijen doen met Facebook-data […]
    Elja Daae
  • Viral Friday week 15/2018: Mariah Carey in een hostel en samen met Friends back to the 80’s april 13, 2018
    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Adidas, LifeWTR, Hostelworld, SportsCenter en Warner Bros.
    Daphne van der Vliet
  • Wordt oproep Lubach een ramp voor je social media-strategie? april 11, 2018
    Arjen Lubach deed afgelopen zondag in zijn tv-programma 'Zondag met Lubach' een oproep aan Nederland om massaal Facebook te verlaten. Met het event Bye Bye Facebook wil hij zoveel mogelijk mensen aansporen om vandaag om 20.00 uur hun Facebook-profiel te verwijderen. Voor veel organisaties vormt dit sociale netwerk een belangrijk onderdeel van hun social media-strategie. Wat […]
    Jesse Gosse
  • Bye-bye, Facebook! Lekker meehossen met Lubach april 10, 2018
    Met enige verbazing heb ik dit weekend gekeken naar Zondag met Lubach. Ik zag zijn publieke oproep om Facebook gedag te zeggen. We moeten ermee stoppen en aankomende woensdag is de dag. Arjen Lubach bespeelt wekelijks de sentimenten. Als een ware populist voelen hij en zijn team precies waar het ongenoegen zit en spelen daar handig op […]
    Tadek Solarz

RSS Zoekmachine marketing

  • Google Shopping Actions: op naar Nederland? april 13, 2018
    Google kondigde een aantal weken terug Google Shopping Actions aan. Hiermee wil de techmoloch het kopen van producten nog gemakkelijker maken voor gebruikers. Met Google Shopping Actions kun je namelijk direct in de zoekmachine afrekenen. Dat lees je goed: je hoeft niet eens meer een website te bezoeken om een aankoop te voltooien. Google Shopping Actions is vooralsnog alleen in […]
    Menno Goossens
  • Google Facts: over mobile-first, Maps en meer met Posts april 4, 2018
    De kogel is door de kerk: mobile-first indexing is er. Natuurlijk was optimaliseren voor mobiel al jaren een belangrijk issue voor online marketeers, maar vanaf nu kun je er niet meer omheen. Meer informatie hierover én over andere belangrijke updates van Google vind je weer in deze maandelijkse update van Google Facts.
    Annelies Verhelst
  • Hoe je als webwinkel ontkomt aan een AdWords-penalty april 3, 2018
    Wie online drogisterij-artikelen verkoopt, voelt voortdurend de hete adem van Google in zijn nek. Met welke artikelen mag je wel adverteren in AdWords en Google Shopping, en met welke niet? Zelfs een shampoo met hennep-extracten kan al voor problemen zorgen, ondervond Joachim de Boer van De Online Drogist, afgelopen week nog winnaar van een publieksprijs bij […]
    Twinkle
  • Haal meer uit je AdWords advertentie-extensies maart 26, 2018
    Als online markeer ben je altijd op zoek naar de beste prestaties voor je campagnes, bijvoorbeeld door het verbeteren van online advertenties. De reclameteksten worden getest en doorontwikkeld, maar een ondergeschoven kindje dat nogal eens wordt vergeten, is de advertentie-extensie. Extensies komen in vele soorten en maten, zijn een goede toevoeging voor de advertenties en […]
    Davey du Maine
  • Google Ad Grants: 8 tips voor non-profit organisaties maart 16, 2018
    "Uw account is opgeschort, omdat u het beleid van Google Ad Grants heeft geschonden!" Veel organisaties zullen deze mededeling al gezien hebben, of zullen dit de komende periode te zien krijgen. De tijd van zoekwoorden toevoegen met veel zoekvolume en daarna afwachten is voorbij. Google Grants-accounts zullen strakker gemanaged moeten worden om de kwaliteit te kunnen […]
    Gerry van Dijk
  • Google Analytics Intelligence: een nieuwe manier van data analyseren maart 12, 2018
    Iedere online marketeer kent het wel: een klant vraagt of geld besteden aan SEO-optimalisatie nog wel waardevol is in vergelijking met de conversies die binnenstromen uit andere kanalen. Een simpele vraag waar je helaas niet snel een antwoord op kan geven omdat je eerst een rapport in elkaar moet draaien. Ook Google herkende dit probleem en […]
    Wilfred Stomp
  • Google Facts: over SEO Audits, Analytics-gebruikers en AdWords-telefoontjes maart 5, 2018
    Februari was voor Google naar mijn idee een maand om wat producten te updaten. Zo zijn er weer wat nieuwe features in AdWords, kun je gebruikers beter beheren in Analytics en blokkeert Chrome eindelijk irritante ads uit zichzelf. Ik ben benieuwd of jij iets hebt aan de updates van afgelopen maand.
    Annelies Verhelst
  • 320 tekens for the win: de perfecte meta-description maart 2, 2018
    Onlangs schreef Robin van der Sar er al over, maar Google heeft de meta-description hoe wij die kennen grondig op de schop gegooid. Waar je voorheen nog maar 156 tekens kon gebruiken, heb je nu 320 tekens om een omschrijving van je website te maken. Een mooie gelegenheid om in te gaan op het fenomeen […]
    Pim Broekstra
  • Google AMP Conf 2018: alleen een hype of de toekomst? februari 23, 2018
    Dat Google vol inzet op de AMP-technologie werd afgelopen week wel duidelijk tijdens de AMP Conf 2018 in Amsterdam. Gedurende twee volle dagen kwamen onder meer nieuwtjes zoals ‘AMP Stories’ en ‘AMP for Email’ aan bod. Ook werden interessante cases gepresenteerd van partijen die al zijn overgestapt op AMP. Dat Google in dit open source-project een flinke vinger […]
    Marc Thierrij
  • Wat te doen als je al goed scoort in Google? februari 20, 2018
    Het gaat goed. Je scoort hoog in Google, en bij de belangrijkste zoektermen sta je bovenaan. Je campagnes in AdWords gaan ook lekker. Hoe kun je verder groeien? In plaats van proberen te winnen in de bestaande markt, kun je ook proberen je markt te vergroten. Hoe pak je dat aan? Een boeiende praktijk-case is […]
    Jaap Jacobs

RSS Online branding

  • Hoe millennial-marketing de toekomst van B2B verandert april 24, 2018
    Tegenwoordig is 73 procent van de werkende millennials betrokken bij aankoopbeslissingen voor hun (eigen) bedrijf. Met de verwachting dat millennials binnen tien jaar de meerderheid van de wereldberoepsbevolking zullen uitmaken, zal deze koopdynamiek alleen maar toenemen. Dit maakt het steeds belangrijker voor bedrijven – vooral die met traditionele tactieken – om te leren hoe ze […]
    Lisanza Faccilongo
  • Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil april 20, 2018
    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van NBA 2K18, Interpolis, Bavaria, Schweppes en OHRA.
    Daphne van der Vliet
  • Boek: Content, zuurstof voor je klanten april 20, 2018
    Een nieuwe rubriek op Marketingfacts: NIMA Register Marketeers delen hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? Tweewekelijks recenseren Register Marketeers de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. We starten met 'Content! Zuurstof voor je klanten' van Antal de Waij.
    NIMA Register Marketeers
  • Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama? april 17, 2018
    Ieder merk wordt beïnvloed door online reviews, dat is een feit. Soms in negatieve zin, soms in positieve zin. Dat geldt zeker voor artiesten: you love 'em or hate 'em, en mensen zijn ook niet te beroerd om dat via social media aan de wereld te laten weten. Maar om dan een legioen nepaccounts op de wereld […]
    Evy Moonen
  • Zichtbaarheid vergroten? Neem gewoon vijftig vakbladen over april 16, 2018
    Het is een vrij bizar voorbeeld van content marketing gone wild. Arrow Electronics, een groot Amerikaans elektronicabedrijf, heeft de afgelopen jaren zo’n vijftig mediatitels overgenomen, vooral vakbladen. De reden: ze kregen niet genoeg media-aandacht. Misschien nog wel opvallender: er is eigenlijk niet zo heel veel bekend over deze case. Het brein achter de uitgeverij, W. Victor Gao, […]
    Freek Janssen
  • Viral Friday week 15/2018: Mariah Carey in een hostel en samen met Friends back to the 80’s april 13, 2018
    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Adidas, LifeWTR, Hostelworld, SportsCenter en Warner Bros.
    Daphne van der Vliet
  • Merkdebat: How to Future-Proof Your Brand? april 12, 2018
    De Dutch Marketing Awards zijn weer uitgereikt. Hoogtepunt: Rituals als Marketing Company of the Year. Voorafgaand aan de uitreiking organiseerde VIM Group een pre-event rondom het thema ‘How to Future-Proof Your Brand?’. Yolanda van Die (Global Brand, Marketing & Communications Leader bij EY) en Nanne Bos (Head of Global Brand Management bij ING) gingen met Laurens […]
    Laurens Hoekstra
  • Reinier Rombouts (Chief Storyteller): “Goed verhaal kan niet zonder goed product” april 10, 2018
    Hij is van oorsprong journalist en heeft altijd veel met verhalen gehad. In zijn bedrijf Chief Storyteller valt alles voor hem samen: het maken van een verhaal en daarin bedrijven adviseren. Reinier Rombouts denkt dat het vertellen van een goed en persoonlijk verhaal zakelijke meerwaarde heeft: "Het probleem bij veel bedrijven of organisaties is vaak dat […]
    Ronnie Overgoor
  • Lotte Enting (Grant Thornton): mad about marketing april 9, 2018
    Ze zijn niet direct zeldzaam, maar beslist ook niet alledaags: iconen die het vak op een bewonderenswaardige manier uitdragen. Maak kennis met Lotte Enting, 'crazy about communications', maar 'mad about marketing'.
    Luuk Ros
  • B2B-contentmarketing: dit is waarom het niet van de grond komt april 9, 2018
    In een eerder artikel schreef ik al over de belangrijkste verandering in de B2B-markt en de veranderende 'buyer journey'. Een onderzoek over B2B-leadgeneratie toont aan dat er nog een hoop te winnen valt. Maar liefst 65 procent van de salesmanagers en marketeers is niet tevreden over de leadgeneratie. Daarbovenop blijkt contentmarketing – een belangrijk discipline binnen […]
    Marieke Klauwers