RSS Marketing rendement

  • Wat is geen loon voor de WKR? augustus 19, 2019
    Uw onderneming kan de werkkostenregeling alleen toepassen voor vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen aan werknemers die loon vormen. Met deze checklist kunt u nagaan of u te maken heeft met vergoedingen of verstrekkingen die niet als WKR-loon kwalificeren.
  • Verzuimformulier augustus 16, 2019
    Een ziekmelding komt altijd onverwacht. Het risico bestaat dan ook dat u tijdens het verzuimgesprek vergeet een aantal belangrijke vragen te stellen. U kunt dit voorkomen door een standaard formulier bij ziekmelding bij de hand te hebben. In deze tool vindt u een dergelijk formulier. Daarmee ziet u voortaan niets meer over het hoofd.
  • Functietoegangsmatrix augustus 15, 2019
    Met een functietoegangsmatrix maakt u inzichtelijk, welke functie of rol toegang heeft tot welke systemen of informatie. Hierdoor is het makkelijker om nieuwe toegang te verlenen, maar ook om te controleren of toegang op het juiste niveau is verstrekt. Deze tool is een opzet voor uw eigen functietoegangsmatrix.
  • Checklist implementatie AVG augustus 15, 2019
    Met de introductie van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) zijn de onderwerpen privacybescherming en informatiebeveiliging definitief onderdeel geworden van de verplichtingen voor een ondernemer. Dat niet iedereen hier direct blij mee zou zijn, was niet de verwachting. Maar dat de wereld er een stukje veiliger mee wordt op termijn, dat is zeker. Deze checklist neemt […]
  • Verwerkingsregister augustus 15, 2019
    De AVG verlangt dat organisaties een overzicht maken van alle verwerkingen van persoonsgegevens binnen de organisatie. Dit register helpt de toezichthoudende autoriteit op het moment dat deze inzicht wil hebben in de verwerkingsactiviteiten. Hoewel het niet het doel was van de AVG, blijkt het opstellen van dit Verwerkingenregister er in de praktijk voor te zorgen […]
  • Bijtelling privégebruik auto van de zaak bepalen augustus 15, 2019
    Een auto van de zaak ter beschikking stellen heeft grote gevolgen voor uw loonadministratie. De Belastingdienst heeft de berekening en administratieve verwerking van de bijtelling privégebruik auto van de zaak namelijk bij de werkgever gelegd. Een werknemer die met de auto meer dan 500 privékilometers per jaar maakt, moet oor dit privévoordeel een bijtelling op […]
  • Bepaal de vrije ruimte van de werkkostenregeling augustus 15, 2019
    Uw organisatie moet bepalen of de vrije ruimte wordt overschreden. Hiervoor moet u allereerst natuurlijk die beschikbare ruimte berekenen. Daarna is het verstandig om het vollopen ervan in de gaten houden, zodat u op het afrekenmoment niet voor verrassingen komt te staan. Om de juiste afrekening voor de WKR te kunnen maken, moet u de […]
  • Fiets van de zaak augustus 15, 2019
    Werkgevers die werknemers van een fiets van de zaak willen voorzien, hebben daar drie manieren voor: vergoeden, verstrekken of ter beschikking stellen. U bent vrij in uw keuze tussen deze opties, eventuele afspraken uit de (collectieve) arbeidsovereenkomst daargelaten. Deze tool geeft u inzicht in de drie mogelijke manieren voor een fiets van de zaak aan […]
  • Preventiemedewerker selecteren augustus 13, 2019
    U bent verplicht om binnen uw organisatie minimaal één medewerker aan te wijzen als preventiemedewerker. Deze persoon houdt zich actief bezig met het voorkomen en terugdringen van het arbeidsgebonden ziekteverzuim en speelt daarmee een belangrijke rol bij het voorkomen van beroepsziekten. Voor deze taak zijn geen specifieke diploma’s vereist, maar volgens de Arbowet moet de […]
  • Met de OR invloed uitoefenen bij een reorganisatie augustus 13, 2019
    Een advies- en instemmingsverzoek over een reorganisatie behandelen is een verantwoordelijke en lastige taak, omdat de bestuurder de OR soms ziet als een obstakel. Hoe krijgt u als OR nu maximale invloed tijdens een reorganisatie? Gebruik de punten in deze checklist om uw invloed te maximaliseren en u goed te profileren tegenover de werknemers.

RSS Marketingfacts E-commerce

  • Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken” augustus 19, 2019
    De kledingindustrie is uitermate vervuilend. De snelle omloop zorgen ervoor dat de productie in deze branche op nummer twee van de meest vervuilende ketens ter wereld staat. Het kopen van tweedehands kleding kan daar verandering in brengen. Die kleren zijn immers al geproduceerd. The Next Closet speelt in op die beweging. "We zijn een online marktplaats voor tweedehands merkkleding. […]
    Leonieke Daalder
  • Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content augustus 19, 2019
    'Ik ben geen robot'. Deze realitycheck krijg je weleens voorgeschoteld wanneer je over het web surft. Je knijpt in je arm en zet vervolgens het vinkje. Maar, daarna word je toch als robot behandeld. Je moet 'velden invoeren', vijf niet te onderscheiden diensten onderscheiden, 83 productkenmerken scannen en dat allemaal met een tone of voice uit […]
    Stephan van Irsen
  • Vijf zaken die Amazon goed doet, maar jij beter kunt augustus 16, 2019
    Ondernemers in de e-commerce zullen misschien wel eens moedeloos kijken naar de andere kant van de oceaan. Daar lijkt één partij de online retailmarkt te domineren. Amazon verkoopt alles, aan iedereen, en lijkt dat beter en sneller te doen dan wie dan ook. Toch is ook dit bedrijf niet onfeilbaar.
    Chris van Dongen
  • Weet waar je voor optimaliseert augustus 9, 2019
    We veranderen wat af aan onze websites, allemaal om conversies te verhogen of andere KPI's te halen. Wat we hierbij vergeten is dat de aanpassing van het design niet direct leidt tot het doel (het verhogen van de conversie). Wat wél leidt tot dat doel is de verandering in gedrag van gebruikers. We optimaliseren het […]
    Roos van Dam
  • De marketinglessen van Jumbo augustus 1, 2019
    Hallo Jumbo! Hoe claim je met succes het category entry point 'wat eten we'? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering doet marketingmanager online Maurice Barten van Jumbo Supermarkten zijn drie […]
    Michel Schrama
  • Product experience kan online nog veel beter juli 30, 2019
    E-commerce laat al jaren groei zien ten koste van brick-and-mortar stores, ondanks dat de fysieke winkel een totaal andere – lees betere – customer experience kan bieden dan een online webshop. De webshop wint hier nog steeds terrein. Maar hoe staat het met de product experience in fysieke winkels en in webshops? Kan dat online niet veel […]
    Eric Jan C. van Putten
  • MORE = MORE in marketing automation juli 29, 2019
    Marketing automation is een hele mooie en effectieve manier om in contact te komen met je klanten. Het is een combinatie van de waardevolle kennis die je bezit, techniek en psychologie, wat je samenbrengt in automatisering. Hoe groot of klein je bedrijf ook is, je kunt hiermee heel ver gaan in personalisatie, zodat je dicht […]
    Inge van Lieshout
  • Patrick Kerssemakers (Fonq): “E-commerce is een heel dom model” juli 23, 2019
    Patrick Kerssemakers maakte naam en faam met webwarenhuis FonQ.nl. Inmiddels adviseert hij ondernemers in hun zakelijke avonturen op het gebied van e-commerce en internet-ondernemerschap. Wat zijn volgens Kerssemakers – de komende jaren – de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van e-commerce? 
    Ronnie Overgoor
  • Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld juli 15, 2019
    Wie voor zijn werk reist, krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. "Dat werkt prima, maar het probleem is dat die informatie statisch is. De Roadmap-app begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren […]
    Leonieke Daalder
  • Omnichannel begint met de juiste mindset juli 15, 2019
    Retailers die offline zijn begonnen, hebben vaak moeite om hun strategie aan te passen om zowel online als offline doelen te stellen in één algemene aanpak. Een omnichannel-strategie kan alleen succesvol zijn en de resultaten verbeteren als een organisatie een omnichannel-mindset omarmt, zowel in strategie als uitvoering. Omnichannel / RoPo – wat staat voor: Research […]
    Matthias J. Laqueur

RSS Social media Marketing

  • Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media augustus 20, 2019
    Bij het commercieel inzetten van sociale media worden doelen teveel alleen gericht op de meetbare effecten van berichten, zoals het aantal likes, clicks of directe conversie. Analytische tools triggeren je wedstrijdgevoel: hoger, beter, meer, direct..! Als er straks minder zichtbare likes zijn, moet het spel van sociale interactie anders gespeeld worden.
    Jeanine Dijkhuis
  • Zorgen influencers voor de stille dood van emotionele marketing? augustus 15, 2019
    In dit digitale tijdperk bewegen wij als marketeers op een tempo dat ons belemmert om écht na te denken over ons werk. Consumenten worden voortdurend gebombardeerd met zinloze advertenties en andere meldingen die de moeite niet nemen om behoeften of voorkeuren van die consumenten te begrijpen. Ver weg zijn de emotioneel geladen marketingstrategieën. Tijd om […]
    Lisanza Faccilongo
  • In vier stappen naar een social-proof contentstrategie augustus 13, 2019
    Is de content op de sociale media van jouw bedrijf nog niet zoals je zou willen? Ben je op zoek naar de next steps om je social kanalen interactiever te maken door middel van social-proof content? Hier zijn een aantal handvatten om jouw social media een boost te geven.
    Tjarda Polderman
  • Wat begrijpen tieners van influencer-marketing op YouTube? augustus 8, 2019
    De populariteit van influencers is groot onder jongeren. Waar jongeren vroeger in hun vrije tijd bijvoorbeeld tv keken, besteden zij nu een groot deel van hun tijd aan het kijken van content van influencers op YouTube. Influencer-marketing wordt daarom ook vaak ingezet om de jongere doelgroep te bereiken. Maar wat vinden jongeren van influencer-marketing? Herkennen tieners reclame […]
    SWOCC
  • De ultieme beginners-handleiding voor Instagram Stories augustus 7, 2019
    Met meer dan 300 miljoen dagelijkse actieve gebruikers die kijken naar Instagram Stories, mag het geen verrassing zijn dat influencers en contentmanagers het maximale uit dit platform willen halen. Voor velen lijkt het alleen te tijdrovend of kostbaar om dit echt goed te doen. Voor wie nog veel kansen laat liggen op Instagram hebben we deze complete, allesomvattende handleiding voor het ulieme […]
    Sten Lee
  • Zes take-aways van Facebook Accelerate 4.0 voor social marketeers augustus 6, 2019
    Hey geluksvogel! Wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. Of je nou voor jezelf werkt of voor een grote multinational, je hebt altijd een idee of visie hoe je dingen wilt aanpakken. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik […]
    Nienke Winter
  • Podcast: Hoe overleven we Artificial Intelligence? augustus 3, 2019
    In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show een gesprek met Stefan en Dennis Tan van Dashmote, dat met Artificial Intelligence waardevolle data uit foto’s op social media haalt. Over de menselijke kant van ondernemen, internationaal opereren, technologie en werken met AI. Hoe ziet de toekomst eruit in een wereld waarin AI ons werk overneemt?
    Floris Hülsmann
  • Social Media Update: advertenties in Instagram’s Ontdekken en de nieuwe desktopversie van Twitter juli 30, 2019
    De mogelijkheden op het gebied van advertising via social media ontwikkelen razendsnel. Daarom zetten we maandelijks een aantal belangrijke updates voor je op een rij. Deze keer: pixeldata in Facebook real-time analyseren, advertenties in Instagram's Ontdekken-tabblad, de nieuwe campagnedoelstellingen van LinkedIn Advertising, de facelift van Twitters desktopversie en Snapchat Shows.
    Bas van Poorten
  • Instagram schrapt de like-teller voor je eigen bestwil juli 24, 2019
    De verslaving aan likes van Instagram-gebruikers wordt niet langer versterkt door de app. Op donderdag kondigde het populaire socialmediaplatform aan het inzicht in het totale aantal likes op foto’s en het aantal videoweergaven te verwijderen, als onderdeel van een test. Je zult deze aantallen dus niet langer zien stijgen terwijl je content tientallen, honderden of […]
    Sten Lee
  • Vijf tips voor video als marketinginstrument juli 17, 2019
    Elke marketeer en communicatiespecialist weet dat video niet meer weg te denken is uit de middelenmix. Video is een krachtig middel: voor de kijker is video eenvoudig te consumeren en als organisatie kun je er veel emotie, argumentatie en overtuiging in kwijt. Niet voor niets steken organisaties veel budget in videocontent. Daarnaast geven Facebook en […]
    Aljo Hartgers

RSS Zoekmachine marketing

  • De nieuwste wijziging in de werkwijze van Google Ads zoekwoorden augustus 21, 2019
    Google heeft in oktober 2018 al een wijziging doorgevoerd in de matching van exacte zoekwoorden. Kortgeleden kondigde Google opnieuw aan dat de werking van de zoektypen Zinsdeel en Broad modified match ook gaat veranderen. Via de zoektypen van je zoekwoorden heb je invloed op welke zoekopdrachten Google je advertenties kan activeren. Wat heeft de wijziging voor […]
    Jeroen Blom
  • Vijf zaken die Amazon goed doet, maar jij beter kunt augustus 16, 2019
    Ondernemers in de e-commerce zullen misschien wel eens moedeloos kijken naar de andere kant van de oceaan. Daar lijkt één partij de online retailmarkt te domineren. Amazon verkoopt alles, aan iedereen, en lijkt dat beter en sneller te doen dan wie dan ook. Toch is ook dit bedrijf niet onfeilbaar.
    Chris van Dongen
  • Vindbaarheid optimaliseren door SEO en SEA te combineren augustus 5, 2019
    De vindbaarheid van het congrescentrum Safari Meeting Centre liet wel wat te wensen over. Door SEA en SEO te combineren wilde ik daar verandering in brengen. Wat betekent dit nu in de praktijk? En hoe vlieg je dat aan? In dit artikel geef ik inzicht in hoe ik dat heb aangepakt en deel ik mijn […]
    Danny Oosterveer
  • Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau juli 16, 2019
    Tijdens Google Marketing Live in mei werden een aantal nieuwe Google Ads-features aangekondigd. Eén daarvan is de mogelijkheid tot het instellen van conversieacties op campagneniveau, om deze campagne te kunnen optimaliseren voor een specifieke conversieactie of meerdere conversieacties. In de oude situatie was het enkel mogelijk om een conversieactie op accountniveau toe te voegen, maar […]
    Kari Aalders
  • De nieuwe iconen in Google-zoekresultaten: zo doe je het goed juli 11, 2019
    Google heeft recent een nieuw ontwerp van de mobiele zoekresultaten wereldwijd uitgerold. De twee meest opvallende verschillen zijn dat de betaalde resultaten nu nog moeilijker te onderscheiden zijn van organische zoekresultaten, en dat de organische resultaten nu een icoon tonen naast de website-url. Er is nog niet veel bekend over de kansen die de nieuwe iconen […]
    Yvo Schaap
  • Voice en de inclusieve samenleving juli 2, 2019
    Innovaties beginnen vaak bij een zeer specifieke gebruikersgroep en verspreiden zich dan als een olievlek naar andere gebruikersgroepen. Denk bijvoorbeeld aan PayPal: ooit opgericht voor eBay-kopers en -verkopers het opsturen en ontvangen van cheques overbodig te maken, uiteindelijk geadopteerd door meerdere gebruikersgroepen. Dit zal ook het geval zijn met voice. Wat kunnen de unieke kenmerken […]
    Luuk van Hoogstraten
  • Google Facts: over core-updates, shortnames en diversiteit juli 2, 2019
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Google kondigde warempel een algoritme-update aan. Better check yourself, before you wreck yourself. Hoewel te bezien valt of je bij voorbaat al maatregelen kunt nemen tegen updates, natuurlijk. Toch was iedereen er wel blij mee. Of de schade ook meeviel? Dat lees je verderop. Wat ook opviel […]
    Annelies Verhelst
  • Micro-momenten en hoe je ze optimaal benut juni 26, 2019
    We kennen allemaal het beeld wel: een groep mensen in de trein, op een bankje in het park, in een wachtkamer of in een cafe, allemaal verdiept in hun telefoon. Bijna iedereen heeft een smartphone en maakt hier constant gebruik van. De smartphone zorgt voor perfect vermaak op wachtmomenten en is daarnaast enorm handig. Wil je snel […]
    Francisca Zimmermann
  • Effecten van de nieuwste Google Core-update juni 25, 2019
    Op maandag 3 juni kondigde Dan Sullivan van Google aan dat er een grote Google-core-update zou worden uitgerold, een update aan het algoritme van Google. Na vijf dagen volgde het bericht dat de update volledig was geïmplementeerd. Wat de update precies inhoudt, wat de gevolgen zijn en wat je kunt doen bij schade, vertellen we […]
    Anne Metzelaar
  • Bing Shopping vanaf nu beschikbaar in Nederland juni 24, 2019
    De lancering van Bing Shopping in Nederland is een feit. Dit brengt zeer interessante kansen met zich mee als je online producten verkoopt in een webshop. Bing Shopping, voorheen Bing Product Ads genoemd, is in november 2017 gelanceerd in de Verenigde Staten. Het is het bijna-identieke tweelingzusje van Google Shopping. Het verschil met standaard zoekmachine-advertenties is dat producten […]
    Steven Hiemstra

RSS Online branding

  • Kevin Capota (L’Oréal Nederland) over digitale transformaties en zijn rol als CMO augustus 21, 2019
    HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In alweer de elfde aflevering spreken we met Kevin Capota, CMO van L’Oréal Nederland, over wat het precies […]
    Louise Doorn
  • Het succes van The Avocado Show verklaard door oprichter Ron Simpson augustus 20, 2019
    Hoe werd een restaurant in Amsterdam in één klap een wereldhype? Volgens Ron Simpson (creatief ondernemer en oprichter The Avocado Show) past een goed idee op een bierviltje. Is dat de succesformule achter The Avocado Show? Of is er meer?
    Ronnie Overgoor
  • Customer experience: dit zijn de trends en dit zeggen de experts augustus 20, 2019
    De toekomst van customer experience (CX) is niet bepaald in steen gebeiteld. Zeker niet met allerlei nieuwe trends die de kop opsteken, van de opkomst van nieuwe data-analysetechnieken als machine learning, tot de groeiende populariteit van web - en mobile userexperience-tools. Het kan lastig bij te houden zijn, wat frustratie veroorzaakt als je klanten een […]
    Kees Wolters
  • Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken” augustus 19, 2019
    De kledingindustrie is uitermate vervuilend. De snelle omloop zorgen ervoor dat de productie in deze branche op nummer twee van de meest vervuilende ketens ter wereld staat. Het kopen van tweedehands kleding kan daar verandering in brengen. Die kleren zijn immers al geproduceerd. The Next Closet speelt in op die beweging. "We zijn een online marktplaats voor tweedehands merkkleding. […]
    Leonieke Daalder
  • Licht aan het einde van de funnel: online verleiden met aantrekkelijke content augustus 19, 2019
    'Ik ben geen robot'. Deze realitycheck krijg je weleens voorgeschoteld wanneer je over het web surft. Je knijpt in je arm en zet vervolgens het vinkje. Maar, daarna word je toch als robot behandeld. Je moet 'velden invoeren', vijf niet te onderscheiden diensten onderscheiden, 83 productkenmerken scannen en dat allemaal met een tone of voice uit […]
    Stephan van Irsen
  • Purpose en employer branding: magneet voor talent of mythe? augustus 19, 2019
    Purpose is hot, hip en happening. Het zou niet alleen hét recept zijn voor ongekende merkloyaliteit en merkgroei, ook zou purpose als een magneet werken op de arbeidsmarkt. En dan vooral voor het aantrekken van getalenteerde millennials. Maar is dat ook zo? In een reeks van vier artikelen brengen we in kaart wat het nut […]
    Rob Revet
  • Wat leert het eerste grote podcast-onderzoek van Nederland ons? augustus 15, 2019
    Podcasts zijn een media-hype, maar is het zelf ook een effectief medium? Bij gebrek aan Nederlandse podcast-cijfers was dat altijd speculeren, maar nu is er eindelijk een groot onderzoek van eigen bodem. Daarin worden populaire aannames over het medium bevestigd, maar ook ontkracht. Een van de uitkomsten: luisteraars van podcasts hebben geen moeite met reclame […]
    Jeroen Mirck
  • Zorgen influencers voor de stille dood van emotionele marketing? augustus 15, 2019
    In dit digitale tijdperk bewegen wij als marketeers op een tempo dat ons belemmert om écht na te denken over ons werk. Consumenten worden voortdurend gebombardeerd met zinloze advertenties en andere meldingen die de moeite niet nemen om behoeften of voorkeuren van die consumenten te begrijpen. Ver weg zijn de emotioneel geladen marketingstrategieën. Tijd om […]
    Lisanza Faccilongo
  • Ondernemers hebben geen kaas gegeten van merken bouwen augustus 14, 2019
    We zitten in een fase van hoogconjunctuur. Het vertrouwen in de economie is weer op zijn top en voor B2B-bedrijven betekent dat er vertrouwen is vanuit de klanten. Er wordt geïnvesteerd in marketingcommunicatie. In het bouwen van een merk specifiek. Helaas hebben ondernemers geen kaas gegeten van wat een merk nu precies inhoudt. Ze denken […]
    Marcia Moestoredjo
  • Tonny Loorbach (IMU): “Als je niet kunt loslaten, groei je niet” augustus 13, 2019
    Tonny Loorbach maakt er een sport van om online (marketing)bedrijven groot te maken. Zijn specialismen? SEO, conversie-optimalisatie, online gedragspsychologie, community-building en neuromarketing. Vijf ondernemerslessen in twintig minuten!
    Ronnie Overgoor