Marketing

RSS Marketing rendement

  • Beslagvrije voet per 1 juli 2018 per maand juni 4, 2018
    Als uw organisatie te maken krijgt met loonbeslag kan de beslaglegger nooit beslag leggen op het volledige salaris van de werknemer. Het deel dat overblijft is de beslagvrije voet: het deel van het loon dat de werknemer mag houden voor levensonderhoud en vaste lasten. De beslagvrije voet is minimaal 90% van de bijstandsnorm inclusief vakantiebijslag. […]
  • Wat is een draaiboek? mei 28, 2018
    Ik ben binnen mijn organisatie aangewezen om evenementen te organiseren. Het gaat vaak om kleinschalige evenementen. Ik lees op internet regelmatig iets over dat het hebben van een draaiboek onmisbaar is bij het organiseren van evenementen. Maar wat is precies een draaiboek?
  • Bruto minimum(jeugd)loon 2018 (tweede helft) mei 23, 2018
    Dit overzicht geeft u de bruto minimum(jeugd)lonen die per 1 juli 2018 gelden. Hang het overzicht op bij uw bureau!
  • Handboek Loonheffingen 2018 inclusief register maart 26, 2018
    In dit Handboek vindt u informatie over de loonheffingen in 2018: de loonbelasting/premie volksverzekeringen, premies werknemersverzekeringen, de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet en de werkkostenregeling (WKR). Ook de administratieve verplichtingen komen aan bod. Download dit handige naslagwerk inclusief register direct.Na het downloaden, ontvangt u automatisch een mail als er een nieuwe versie van het Handboek Loonheffingen wordt gepubliceerd.
  • Wat moet er op de jaaropgaaf staan? februari 23, 2018
    U moet er ieder jaar voor zorgen dat uw werknemers een jaaropgaaf ontvangen. Dit moet u wel binnen een redelijke termijn doen. Werknemers moeten immers uw cijfers kunnen vergelijken met de cijfers die op zijn vooringevulde aangifte inkomstenbelasting van het voorgaande jaar staan. Maar buiten deze tijdige aanlevering moet u ook een verplicht aantal gegevens […]
  • Voldoet uw site aan de veiligheidseisen die de AVG stelt? januari 15, 2018
    Regelmatig verschijnt er een bericht waarin staat dat er een organisatie persoonsgegevens is kwijtgeraakt. U wilt natuurlijk niet dat uw organisatie met zo’n bericht in het nieuws komt. Als u persoonsgegevens verwerkt, bent u wettelijk verplicht om een waterdichte site te onderhouden. Maar hoe controleer u of uw site nog altijd voldoet aan alle veiligheidseisen?
  • Wanneer hebben uitzendkrachten stemrecht bij OR-verkiezingen? januari 10, 2018
    Op dit moment zijn wij binnen de organisatie druk bezig met het organiseren van een nieuwe OR verkiezing. Om onduidelijkheden/misverstanden te voorkomen zijn wij uitgekomen bij een belangrijke vraag, waarbij er nog twijfel zit binnen de huidige OR en HR.Wanneer hebben uitzendkrachten stemrecht tijdens de verkiezingsdag?Hoe zit het met uitzendkrachten die per 1 januari 2018 in […]
  • Investeer in arbeidsrelaties met een goede inwerkperiode december 22, 2017
    De lichten voor de Nederlandse economie staan alweer een tijdje op groen. Goed nieuws dus, maar het betekent ook dat het vinden van het juiste personeel meer inspanning vergt. Dus als u de perfecte werknemer gevonden heeft, ziet u hem liever niet binnen een paar maanden weer vertrekken. Investeren in de relatie met nieuwe werknemers […]
  • Ontslag op staande voet: wat nu? december 22, 2017
    Hoewel u natuurlijk hoopt dat het nooit gebeurt, kan er in uw organisatie iets vervelends voorvallen. En voor u het weet roept een werknemer in hevige gemoedstoestand ‘dat hij het niet pikt’ en ‘de werkvloer zal verlaten om nooit meer terug te keren’. Met andere woorden: de werknemer zegt ontslag op staande voet te nemen […]
  • AVG: privacyregels op en rond de werkvloer december 21, 2017
    De privacyregels die de AVG voorschrijft, hebben ook betrekking tot een aantal belangrijke personeelskwesties, zoals personeelsdossiers, identificatieplicht, internetprotocol, thuiswerken, (digitale) opslagplaatsen, back-ups en cameratoezicht.

RSS Marketingfacts E-commerce

  • Van 360 websites naar één: de kansen en valkuilen voor Coolblue juni 19, 2018
    Coolblue brengt zijn ruim 360 webshops onder in één webshop. Waar de e-commercegigant door het gebruik van talloze satellietwebsites (één webshop voor elke productcategorie) een voorbeeld was voor vrijwel iedere online marketeer, heeft het bedrijf besloten om voortaan alleen onder Coolblue.nl verder te gaan. Naar eigen zeggen biedt het meer overzicht voor de klant en […]
    Pim Broekstra
  • Het systeem dat retailers laat concurreren met Bol.com en Coolblue juni 18, 2018
    Sendcloud helpt online retailers met het optimaliseren van alles rondom de verzending. "We zorgen ervoor dat retailers kunnen concurreren met de Bol.coms en Coolblues van deze wereld", zegt oprichter Rob van den Heuvel. Dat betekent orders geautomatiseerd verwerken, labels maken, consumenten op de hoogte houden, track and trace en de retourzending. "Dat laatste is vaak een […]
    Leonieke Daalder
  • Google Shopping Actions: machtsgreep of machtsvertoon? juni 6, 2018
    Google kondigde eind maart de komst van Google Shopping Actions aan. Waar de zoekmachine nu nog producten rangschikt op Google Shopping, gaat het bedrijf straks zelf verdienen aan verkopen van aangesloten partijen. De vraag is of retailers wel op een dergelijk platform zitten te wachten. Op dit moment geeft Google hen de mogelijkheid om producten aan […]
    Twinkle
  • Eén ster uit vijf? Tel je zegening! mei 31, 2018
    We gaan er vanuit dat extreem positieve of negatieve reviews over een product of service, de meeste overtuigingskracht hebben. Het lijkt logisch dat een vijf-sterrenreview er eerder voor zal zorgen dat een consument een product koopt, dan een vier-sterrenreview. Net als dat een één-sterreview een consument er vaker van zal weerhouden een product aan te […]
    SWOCC
  • Mobiel boeken, ‘bleisure’ en go digital: reizen anno 2018 mei 25, 2018
    "Er is geen Europese online reismarkt, maar Europa is een markt waar online en offline zijn samengevoegd. Een aantal landen hebben nog een lange weg te gaan", zegt senior vicepresident Lorraine Sileo van Phocuswright. Kan de reismarkt in Europa volledig digitaal worden? Gaat het goed met Europese reisbestemmingen? Wat is de nieuwe trend bij reizigers? […]
    Isabel Mosk
  • Bol.com blijft alternatieve feiten presenteren mei 22, 2018
    Zodra het over iets met internet en e-commerce gaat, verdwijnen de meeste normale journalistieke reflexen als sneeuw voor de zon. Ik verbaasde me opnieuw over een hoera-artikel over Bol.com op het e-commerce-platform Twinkle. Bol.com blijft over de omzet fabuleren, en geen journalist die er vragen over stelt.
    Tadek Solarz
  • Vijf retail-lessen voor succesvol ondernemen mei 15, 2018
    Hoe word je succesvol ondernemer in de retail? Sander Lusink, brand director en mede-eigenaar van Oger, de luxe herenmodezaak aan de Amsterdamse P.C. Hooftstraat, deelt vijf ondernemerslessen.
    Ronnie Overgoor
  • Instagram Shopping: wees klaar voor next-level retail mei 12, 2018
    Instagram is, zeker onder jongeren, hét sociale medium. Voor marketeers had dit social media-kanaal echter nog een aantal beperkingen. Zo is het niet mogelijk om een link in de tekst te zetten, waardoor je altijd moest verwijzen naar de link in de bio. Maar wanneer je als bedrijf of marketeer recentelijk posts hebt gezet op […]
    Bianca van Felius
  • Online Tuesday #79: Over online creativiteit en het verdomde doorvertalen van bureaus mei 9, 2018
    De bezoekers aan Online Tuesday #79 ("Digital Creation First?"), gehouden op 8 mei in De Nieuwe Liefde, mogen zonder veel reserve worden geschaard onder de échte hardliners van de digitale marketingkoers. Terwijl er zo vroeg in mei een zeldzame zomerse loomheid over Amsterdam was neergestreken, met temperaturen die ook na zevenen nog een eind boven […]
    Luuk Ros
  • Drie hoofdzondes tegen klantgericht innoveren mei 9, 2018
    Ik zat deze week naar een keynote te luisteren van een CEO van een Belgische bank. De man schijnt – zo zeggen vakmedia die er verstand van hebben – een topmanager te zijn. Hij vertelde over hoe hij van de digitale transformatie van zijn bank, zijn levenswerk aan het maken is. Ik merkte dat ik […]
    Tom De Bruyne

RSS Social media Marketing

  • Zorgsector grijpt nog te weinig kansen op social media juni 20, 2018
    Eén op de vijf Nederlanders vindt dat elke zorginstelling aanwezig moet zijn op social media. Dat blijkt uit onderzoek van LVB Networks, uitgevoerd door Multiscope. Ruim duizend ondervraagden geven aan vooral behoefte te hebben aan tips, ervaringen en informatie over de instelling, zorg of ziekte. Maar wat doen zorggroepen om ervoor te zorgen dat ze […]
    Marieke Klauwers
  • IMA over de toekomst van influencer-marketing juni 19, 2018
    Een beetje merk bereikt zijn doelgroep tegenwoordig via influencers. Het Amsterdamse IMA koppelt influencers aan grote merken, zoals Starbucks, Tommy Hilfiger en Mini. Samen met een leger van meer dan twintigduizend bloggers en vloggers, bereikt het bedrijf maandelijks honderdduizend consumenten wereldwijd. Samen met mede-oprichtster Emilie Tabor van IMA, nemen we een kijkje in de wereld […]
    Ronnie Overgoor
  • Wat kost dat nou echt, influencer-marketing? juni 17, 2018
    Influencer-marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo'n influencer bij je merk en wat kost dat dan?
    Jeroen Mirck
  • Social media-content: wat werkt (en wat niet)? juni 14, 2018
    Social media-berichten van merken strijden met elkaar om aandacht op de tijdlijnen van consumenten. Dit zet druk om met de juiste content te komen. Als het gaat om merkberichten op social media, wat werkt er wel en wat werkt er niet?
    SWOCC
  • Hoe Apple en Google je verslaafd houden aan de smartphone juni 11, 2018
    Afgelopen week kondigde Apple een nieuwe versie aan van zijn besturingssysteem voor de iPhone (iOS12) met daarin extra mogelijkheden om het gebruik van internet en apps onder controle te houden, ‘Screen Time’ genaamd. Een maand geleden introduceerde Google iets vergelijkbaars aan onder de noemer ‘Digital Wellbeing’. Beide bedrijven komen daarmee tegemoet aan de grote bezorgdheid in […]
    Maurits Kreijveld
  • Genereer leads met je persoonlijke LinkedIn-profiel mei 31, 2018
    "Leads krijgen door je persoonlijke LinkedIn-profiel? Dat gebeurt niet." Het is een veelgehoorde uitspraak en tevens één van de grootste misvattingen over het zakelijke social media-platform. LinkedIn is zoveel meer dan alleen een online cv. Dat zien we alleen al terug in alle ontwikkelingen rondom het platform, zoals het inzetten van native video, de mogelijkheid […]
    Marieke Klauwers
  • Interne sociale platformen van eigen bodem het vaakst gebruikt mei 28, 2018
    Hoe staat het met de inzet van social media voor interne communicatie binnen Nederlandse organisaties? Uit recent onderzoek dat Evolve voor de derde keer heeft uitgevoerd, blijkt dat platformen van Nederlandse makelij populair zijn en dat deze intensiever worden gebruikt dan andere platformen, zoals SharePoint en Yammer.
    Bram Koster
  • Vijf manieren om Instagram optimaal in te zetten mei 26, 2018
    De hetze rond Facebook heeft gezorgd voor een versnelde verschuiving van Facebook-gebruikers naar andere social media, zoals Instagram. Dit is een trend die we de afgelopen jaren al waarnamen, maar die door de recente ontwikkelingen in een stroomversnelling terecht is gekomen. Er wordt zelfs gespeculeerd dat de teloorgang van Facebook bewust in scène is gezet […]
    Patrick Kant
  • Het is tijd om weer verliefd te worden op Facebook mei 19, 2018
    Ieder jaar houdt Facebook een feestje, speciaal voor bedrijven en developers: de F8 Conference. Daar verkondigt het grootste social mediaplatform van de wereld zijn visie en de nieuwste tech, producten en features. De belangrijke aankondiging dit jaar zorgt voor een terugkeer van de warme gevoelens voor Facebook.
    Willem Berings
  • Leidt een like naar een aankoop? mei 17, 2018
    'Like ons op Facebook!' Je vindt overal verwijzingen naar social media-kanalen van merken: via nieuwsbrieven, tv- en radioreclame, en zelfs op muesli- of hagelslagverpakkingen, proberen merken consumenten als volgers te werven. Likes zouden namelijk waardevol zijn. Maar is dit daadwerkelijk zo? Kan zoiets kleins als een like op social media leiden tot een positieve verandering in […]
    SWOCC

RSS Zoekmachine marketing

  • De nieuwe Google AdWords-interface: zes redenen om over te stappen juni 18, 2018
    Met de introductie van de nieuwe AdWords-interface is wat niemand ooit verwachtte, dan toch gebeurd: de polarisatie binnen het AdWords-landschap is een feit. Aan de ene kant van onze kantoortuin zitten de consultants die de nieuwe AdWords-interface (AdWords Next) omarmen. Aan de andere kant zitten de oude rotten die liever hun nagels over een krijtbord […]
    Jorin van Lindenberg
  • Google Shopping Actions: machtsgreep of machtsvertoon? juni 6, 2018
    Google kondigde eind maart de komst van Google Shopping Actions aan. Waar de zoekmachine nu nog producten rangschikt op Google Shopping, gaat het bedrijf straks zelf verdienen aan verkopen van aangesloten partijen. De vraag is of retailers wel op een dergelijk platform zitten te wachten. Op dit moment geeft Google hen de mogelijkheid om producten aan […]
    Twinkle
  • Alles wat je moet weten over de Google AdWords HI-score juni 6, 2018
    En daar was ‘ie plotseling: de Google AdWords HI-score. Een nieuwe score die Google inzet om aan te geven hoe jouw account scoort ten opzichte van andere accounts. Hoewel Google Nederland heeft laten weten er (nog) niet veel waarde aan te hechten en de HI-score niet voor ieder account is uitgerold, is de kans groot […]
    Jesse Gosse
  • Google Facts: alles over AVG, assistant en autocomplete juni 4, 2018
    Dit overzicht gaat lang zijn, want vorige maand had ik helaas geen tijd om alle updates van april te verzamelen. Je bent gewaarschuwd. Google heeft de afgelopen twee maanden écht heel veel toffe features toegevoegd aan oneindig veel Search-producten. Uiteraard stond de AVG/GDPR behoorlijk op de radar. Verder werd tijdens Google I/O een boel nieuwigheid over […]
    Annelies Verhelst
  • Google Shopping Actions: op naar Nederland? april 13, 2018
    Google kondigde een aantal weken terug Google Shopping Actions aan. Hiermee wil de techmoloch het kopen van producten nog gemakkelijker maken voor gebruikers. Met Google Shopping Actions kun je namelijk direct in de zoekmachine afrekenen. Dat lees je goed: je hoeft niet eens meer een website te bezoeken om een aankoop te voltooien. Google Shopping Actions is vooralsnog alleen in […]
    Menno Goossens
  • Google Facts: over mobile-first, Maps en meer met Posts april 4, 2018
    De kogel is door de kerk: mobile-first indexing is er. Natuurlijk was optimaliseren voor mobiel al jaren een belangrijk issue voor online marketeers, maar vanaf nu kun je er niet meer omheen. Meer informatie hierover én over andere belangrijke updates van Google vind je weer in deze maandelijkse update van Google Facts.
    Annelies Verhelst
  • Hoe je als webwinkel ontkomt aan een AdWords-penalty april 3, 2018
    Wie online drogisterij-artikelen verkoopt, voelt voortdurend de hete adem van Google in zijn nek. Met welke artikelen mag je wel adverteren in AdWords en Google Shopping, en met welke niet? Zelfs een shampoo met hennep-extracten kan al voor problemen zorgen, ondervond Joachim de Boer van De Online Drogist, afgelopen week nog winnaar van een publieksprijs bij […]
    Twinkle
  • Haal meer uit je AdWords advertentie-extensies maart 26, 2018
    Als online markeer ben je altijd op zoek naar de beste prestaties voor je campagnes, bijvoorbeeld door het verbeteren van online advertenties. De reclameteksten worden getest en doorontwikkeld, maar een ondergeschoven kindje dat nogal eens wordt vergeten, is de advertentie-extensie. Extensies komen in vele soorten en maten, zijn een goede toevoeging voor de advertenties en […]
    Davey du Maine
  • Google Ad Grants: 8 tips voor non-profit organisaties maart 16, 2018
    "Uw account is opgeschort, omdat u het beleid van Google Ad Grants heeft geschonden!" Veel organisaties zullen deze mededeling al gezien hebben, of zullen dit de komende periode te zien krijgen. De tijd van zoekwoorden toevoegen met veel zoekvolume en daarna afwachten is voorbij. Google Grants-accounts zullen strakker gemanaged moeten worden om de kwaliteit te kunnen […]
    Gerry van Dijk
  • Google Analytics Intelligence: een nieuwe manier van data analyseren maart 12, 2018
    Iedere online marketeer kent het wel: een klant vraagt of geld besteden aan SEO-optimalisatie nog wel waardevol is in vergelijking met de conversies die binnenstromen uit andere kanalen. Een simpele vraag waar je helaas niet snel een antwoord op kan geven omdat je eerst een rapport in elkaar moet draaien. Ook Google herkende dit probleem en […]
    Wilfred Stomp

RSS Online branding

  • Blokker: hoe het imperium de familie ontglipt juni 20, 2018
    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Blokker - Hoe het imperium de familie ontglipt' van Teri van der Heijden en Barbara Rijlaarsdam.
    NIMA Register Marketeers
  • Is de Efteling het nieuwe Temptation Island? juni 20, 2018
    Bij het kasteel van Doornroosje staan droomprinsen en -prinsessen te wachten op hun potentiële wederhelft. In de attractie Joris en de Draak proberen ze de draak te verslaan en zo het hart van hun geliefde te veroveren. In de pikdonkere Vogelrok wordt voorzichtig een eerste kus op de mond uitgedeeld… Temptation Island en The Bachelor, eat […]
    Linda van Helden
  • Van 360 websites naar één: de kansen en valkuilen voor Coolblue juni 19, 2018
    Coolblue brengt zijn ruim 360 webshops onder in één webshop. Waar de e-commercegigant door het gebruik van talloze satellietwebsites (één webshop voor elke productcategorie) een voorbeeld was voor vrijwel iedere online marketeer, heeft het bedrijf besloten om voortaan alleen onder Coolblue.nl verder te gaan. Naar eigen zeggen biedt het meer overzicht voor de klant en […]
    Pim Broekstra
  • Hoe purpose een marketingkunstje werd juni 18, 2018
    De boodschap is helder: marketeers willen de wereld verbeteren. Marketeers willen dat merken een maatschappelijke betekenis hebben. Maar het internet, en vooral Google, maakt de mooie purpose-verhalen soms een tikje ongeloofwaardig. De klant kan immers verder kijken dan die verhalen. Het model van spullen verkopen die niet deugen, is eindig. 
    Tadek Solarz
  • Wat kost dat nou echt, influencer-marketing? juni 17, 2018
    Influencer-marketing is een hippe steeksleutel in de middelenmix van elke moderne marketeer, maar hoe gebruik je dit instrument optimaal? Ondanks alle hype rond dit thema is er nog veel onduidelijk over de toepassing ervan. Wanneer is iemand een influencer, wanneer past zo'n influencer bij je merk en wat kost dat dan?
    Jeroen Mirck
  • Hoe Canon’s Creative Hub creativiteit en efficiency verbindt juni 15, 2018
    We kennen Canon vooral van printers en fotoapparatuur, maar het bedrijf doet meer. Eén van de nieuwste activiteiten in Nederland is The Creative Hub, waarmee Canon bij organisaties creatieve dienstverlening in huis verzorgt. Daarmee zit het dicht op de ziel van de klanten en kunnen creativiteit en efficiency verbonden worden. Ik sprak met Michel de Bruin, […]
    Jasper van Bochove
  • Vedetta wil dé online community voor vrouwenvoetbal worden juni 12, 2018
    Er komt een nieuw voetbalmerk: Vedetta. Een heel ander merk dan typisch masculiene platformen als VI, Catenaccio of Voetbal Inside. Nee, Vedetta doet het anders. Inhakend op het succes van de Oranje Leeuwinnen wil Eredivisie Vrouwen nu eindelijk de vruchten plukken van de groeiende interesse in vrouwenvoetbal. Samen met mediabedrijf Wayne Parker Kent wordt momenteel […]
    Jeroen Mirck
  • WE Fashion en de zeven principes van CEO Joris Aperghis juni 8, 2018
    Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er bij de medewerkers een directe link gelegd tussen markt en gedrag. Dit noemen we internal branding. WE Fashion ontving in maart een Dutch Marketing Award in de categorie 'Internal Branding […]
    Claudette Deddes
  • Vier perspectieven op succes met influencer-marketing juni 5, 2018
    De nieuwste SWOCC-publicatie draait om influencer-marketing en geeft, heel nuttig, de inzichten van vier belangrijke partijen: merken, bureaus, influencers en het publiek. Hoe kijken die partijen tegen elkaar aan en wat helpt volgens hen in het opzetten van succesvolle samenwerkingen en strategieën?
    SWOCC
  • Contentmarketing vanuit je zakelijke DNA juni 1, 2018
    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Content marketing vanuit je zakelijke DNA' van Karin Garritsen.
    NIMA Register Marketeers