RSS Marketing rendement

  • Handboek Loonheffingen 2019 inclusief register januari 31, 2019
    In dit Handboek vindt u informatie over de loonheffingen in 2019, waaronder:de kersverse informatie over het woonland waar de werknemer en de relevantie daarvan voor de loonbelasting/premie volksverzekeringen;de aandachtspunten bij de heffing van premies werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet;de toepassing van de werkkostenregeling (WKR);alle fiscale regels rond het vergoeden en verstrekken van vervoer;de aanpak […]
  • Codes voor de loonaangifte 2019 januari 17, 2019
    Voor het invullen van de werknemersgegevens in de loonaangifte van uw organisatie zijn verschillende codes nodig. In deze checklist vindt u alle codes die in 2019 van toepassing kunnen zijn.
  • Compensatie transitievergoeding: voorwaarden, benodigde gegevens en bijzondere situaties november 14, 2018
    De werkgever heeft straks recht op compensatie van de transitievergoeding als hij een werknemer ontslaat na twee jaar ziekte. Het is inmiddels zeker dat deze compensatie van de transitievergoeding doorgaat, maar nog niet bekend wanneer het ingaat. Op z’n vroegst is dat 1 april 2020. Het kan echter geen kwaad om alvast te weten waar […]
  • De gevolgen van de AVG voor de salaris- en personeelsadministratie (incl. twee rechtszaken) november 14, 2018
    De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is op 25 mei 2018 van toepassing geworden. De AVG bevat privacyregels voor de gehele EU. In Nederland is de AVG in plaats van de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) gekomen. De AVG is op punten strenger dan de WBP en stelt zeer hoge sancties op het niet naleven van de […]
  • Derde werkloosheidsuitkering: deelnemen aan de PAWW en de verwerking in de loonadministratie november 13, 2018
    Sinds 1 januari 2016 krijgen werknemers die werkloos raken, steeds minder lang een WW-uitkering. Ook de duur van de loongerelateerde WGA-uitkering is beperkt. Deze beperkingen kunnen worden gerepareerd met een private verzekering: de PAWW. De werkgever is verantwoordelijk voor een deel van de uitvoering van deze verzekering. Deze tool legt uit wat de werkgever precies […]
  • Voorbeeld verwerkingsregister november 12, 2018
    De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) legt de verantwoordelijkheid om aan te tonen dat een organisatie aan de privacyregels voldoet bij de organisaties zelf. Dit gebeurt in de vorm van een verwerkingsregister. Het opstellen van een verwerkingsregister is verplicht. Als de Autoriteit Persoonsgegevens om een verwerkingsregister vraagt, moet uw organisatie deze ook verstrekken.In het verwerkingsregister vindt […]
  • Bruto minimum(jeugd)loon 2019 (eerste helft) oktober 25, 2018
    Dit overzicht geeft u de bruto minimum(jeugd)lonen die per 1 januari 2019 gelden. Hang het overzicht op bij uw bureau!
  • Pensioenontslagbeding juli 10, 2018
    Hoewel het sinds de invoering van de Wet werk en zekerheid (WWZ) niet meer nodig is, kan het om onduidelijkheden te voorkomen slim zijn om een pensioenontslagbeding in de arbeidsovereenkomst op te nemen. U spreekt daarin met de werknemer af dat de arbeidsovereenkomst automatisch eindigt bij het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd. Deze tool is […]
  • Handboek Loonheffingen 2018 inclusief register maart 26, 2018
    In dit Handboek vindt u informatie over de loonheffingen in 2018: de loonbelasting/premie volksverzekeringen, premies werknemersverzekeringen, de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet en de werkkostenregeling (WKR). Ook de administratieve verplichtingen komen aan bod. Download dit handige naslagwerk inclusief register direct.Na het downloaden, ontvangt u automatisch een mail als er een nieuwe versie van het Handboek Loonheffingen wordt gepubliceerd.
  • Inhoud van een getuigschrift februari 12, 2018
    Iedere werknemer heeft een wettelijk recht op een getuigschrift van zijn (oud-)werkgever. In een getuigschrift staat informatie over onder andere de functie die de werknemer heeft bekleed, arbeidsduur en datum van indiensttreding en ontslag. De (oud-)werkgever is verplicht om een getuigschrift af te geven en hier mogen ook geen onjuistheden in staan. Anders is de […]

RSS Marketingfacts E-commerce

  • PSD2 ingevoerd: matchen de tekentafel en de praktijk? februari 19, 2019
    Als laatste land binnen de Europese Unie voert nu ook Nederland de nieuwe betaalrichtlijn PSD2 in. Vanaf vandaag is deze wetgeving, een herziening van de eerste Payment Service Directive (PSD), officieel van kracht. Een aankondiging in de Staatscourant bevestigde gisteren de langverwachte invoering van de nieuwe wet, die primair bedacht is om meer concurrentie en innovatie in […]
    Wouter de Vries
  • Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde februari 19, 2019
    Een goede prijsstelling is een vak apart. We komen vaak niet verder dan promoties, kortingen en prijsverlagingen om maar tot kortetermijnverkoop te komen. Maar het moet eigenlijk gaan over de waarde van je product of dienst voor je klanten. Waarom is iemand bereid een bepaalde prijs te betalen? Of waarom juist niet?
    Evert Vols
  • Jokergekte bij Wie Is De Mol? februari 15, 2019
    'Wie is de Mol?' is eigenlijk één groot sociaal experiment. We zien diverse psychologische fenomenen, die misschien op het eerste oog wat raar lijken, maar eigenlijk heel menselijk zijn. In deze blog nemen we je mee in de joker-gekte van 'Wie Is De Mol?'. Wat zijn de drijfveren achter de gekte en hoe kun je ze […]
    Eva van Kruchten
  • Social commerce, zo doe je mee februari 14, 2019
    Social media draaien in de eerste plaats om contacten onderhouden, maar de verkoopkant laat zich steeds meer zien op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Door shoppable feeds, koopbuttons en advertenties met webshop-links wordt social commerce steeds belangrijker in e-commerce. Om dit optimaal in te kunnen zetten, moet je wel de steeds veranderende spelregels van social […]
    Jessica Henneman
  • Friends of Search 2019: hoe je offline sales online beïnvloedt februari 8, 2019
    Een van de meest vooraanstaande SEO/SEA-evenementen in Nederland vond op 6 februari plaats: Friends of Search. Ruim twintig sprekers van toonaangevende bedrijven gaven hun visie op onder meer Voice Search, Conversational AI, betekenisvolle content en de verdere samensmelting tussen de offline en online customer journey. Dit is search in 2019!
    Rick Bakker
  • Webwinkel Vakdagen 2019: online retail moet duurzamer januari 29, 2019
    Duurzaamheid was een hot topic op de Webwinkel Vakdagen. Daar waar de kritische consument zich zorgen maakt over het milieu en denkt dat vrijwel alle bestelbusjes rondrijden voor webshops (fact-check: nee, slechts 4 procent!), is een tegengeluid welkom. Dat tegengeluid heet Bewust Bezorgd. Tegelijk ging het over veel meer in Jaarbeurs Utrecht. Een overzicht van […]
    Jeroen Mirck
  • Waarom B2B-bedrijven zich steeds meer gaan gedragen als B2C-webwinkels januari 28, 2019
    Het probleem waar 'klassieke' retailers mee kampen: er zijn startups die met slimme digitale businessmodellen de bekende markt aan het wiebelen brengen. Voor je het weet ben je ingehaald als retailer met fysieke locaties. Reden dus voor B2B-bedrijven om zich steeds meer als B2C-retailer te gedragen. Maar waar moeten bedrijven dan rekening mee houden?
    Chris van Dongen
  • Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon januari 23, 2019
    Uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 dat tijdens de Webwinkel Vakdagen is gelanceerd, blijkt dat slechts 55 procent van alle webwinkeliers software heeft geïmplementeerd voor marketing automation. Verder is het opmerkelijk dat webshops die deze software wel inzetten, zich vooral richten op de 'klassieke' productnieuwsbrief en actiemail en niet op effectievere campagnes. Tijd om de balans […]
    Hendrik Westerhuis
  • Retail, de digitale hysterie voorbij januari 11, 2019
    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Retail, de digitale hysterie voorbij' van Gino van Ossel.
    NIMA Register Marketeers
  • Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop januari 4, 2019
    Met Black Friday werd eind november het officiële startschot gegeven voor een lucratieve tijd voor webwinkeliers: de feestdagen en de januari-uitverkoop. Tijdens deze periode azen merchants met superscherpe kortingen, mega-aanbiedingen en 'exclusieve deals tegen bodemprijzen' op een laatste, fikse duw in de omzet aan het eind van het boekjaar. Maar is dit wel zo lucratief als ons wordt voorgespiegeld? En hoe kun je […]
    Wouter de Vries

RSS Social media Marketing

  • Podcast: vijf merkbewuste verhalen over contentmarketing februari 16, 2019
    Het lijkt zo simpel, verhalen maken rond je merk. Toch vinden marketeers het moeilijk, vertelt storytelling-expert Cor Hospes in deze podcast. Een verkooppraatje is nog geen aanstekelijk verhaal. Daarbij vergeten marketeers vaak de basis: voor wie maak je de content? Naast snappy content kun je in 2019 met langere, diepgravende verhalen opvallen tussen de rest. […]
    Paul van der Ham
  • Eindelijk durft LinkedIn te kiezen voor live-video februari 15, 2019
    LinkedIn houdt zich altijd een beetje op de achtergrond wat betreft de innovatieve ideeën van andere social platformen. Op zich goed, maar dat maakte ook dat video pas in 2017 een optie werd op LinkedIn en we in 2018 pas een advertentie konden maken met video. En dat terwijl de video-revolutie al volop gaande was op social. […]
    Alice Kaal
  • Voor anonieme bedrijven, op deze Valentijnsdag februari 14, 2019
    Ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. Wil je als bedrijf volgers, dan moet je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Daarom: een persoonlijke brief aan een bedrijf of instantie, om hun marketing en non-verbale communicatie te spiegelen aan sociaal en menselijk gedrag. […]
    Diederick Janssens
  • Social commerce, zo doe je mee februari 14, 2019
    Social media draaien in de eerste plaats om contacten onderhouden, maar de verkoopkant laat zich steeds meer zien op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Door shoppable feeds, koopbuttons en advertenties met webshop-links wordt social commerce steeds belangrijker in e-commerce. Om dit optimaal in te kunnen zetten, moet je wel de steeds veranderende spelregels van social […]
    Jessica Henneman
  • Waarom marketeers ook schuldig zijn aan influencer-fraude februari 13, 2019
    De confronterende uitzending van Rambam over influencers staat niet op zich. Vorige week werden tientallen zelfverklaarde Britse Instagram-influencers in een – inmiddels offline gehaald – artikel van Medium ontmaskerd als fake, fraud of phony. De reflex van marketeers na dit nieuws was even bedenkelijk als voorspelbaar. Want zijn we niet ontzettend medeschuldig?
    Simon Slegers
  • VEED Awards: influencers of makers? februari 12, 2019
    De VEED Awards – door de media ook wel de 'Oscars van de Nederlandse YouTube-industrie' genoemd –  zijn de jaarlijkse prijzen voor de beste en leukste YouTubers van Nederland. Bureau Maak creëert verhalen uit de popcultuur. Een gesprek met de oprichter van de VEED Awards en Maak, Omar Kbiri. Voor de vijfde keer op rij worden op […]
    Ronnie Overgoor
  • Welke gevolgen heeft Campaign Budget Optimization voor Facebook-advertising? februari 12, 2019
    Vorig jaar werd het al geïntroduceerd als optie in je Facebook-campagne: Campaign Budget Optimization. Facebook’s Help Center meldt dat eind dit jaar het punt is aangebroken dat we geen keuze meer hebben en dat Campaign Budget Optimization de enige manier wordt om je budget in te stellen. Welke gevolgen heeft dit voor jou als social […]
    Alice Kaal
  • Podcast: gesprekken over reclame en marketing in Namarama Show februari 9, 2019
    Copywriter, schrijver en naamexpert Floris Hülsmann (Namarama) neemt je in zijn nieuwe podcastserie De Namarama Show mee in de wereld van marketing, reclame en ondernemerschap. Hij voert gesprekken met uiteenlopende personen, van reclamebureau-directeuren tot ondernemers met slimme plannen. Lees op Marketingfacts zijn interview met merk-expert Andy Mosmans.
    Floris Hülsmann
  • Viral Friday 06/2019: John Legend, Cardi B en gratis Domino’s Pizza februari 8, 2019
    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Pampers, Domino's Pizza, Pepsi, Deliveroo en Skechers.
    Luka van Rijn
  • Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019 februari 4, 2019
    Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor blijven én doelstellingen halen. Deze blog biedt een overzicht van de must-know trends in contentmarketing, met succesfactoren zoals contentdistributie, podcasts en datagedreven personalisatie.
    Lotte Mol

RSS Zoekmachine marketing

  • YoastCon 2019: SEO voert strijd voor autonomie februari 10, 2019
    YoastCon. Het klinkt als een conferentie voor losgeslagen comic-nerds. Die gedachte komt bijna overeen met de werkelijkheid. Is het een beetje nerdy? Jazeker, de beste SEO-nerds ter wereld zijn aanwezig. Stripfiguren zijn er niet, maar er loopt wel een paarse uil rond. Zijn er beroemdheden? De allergrootsten zijn aanwezig. Wat houdt deze SEO-helden bezig in […]
    Jaap Jacobs
  • Friends of Search 2019: hoe je offline sales online beïnvloedt februari 8, 2019
    Een van de meest vooraanstaande SEO/SEA-evenementen in Nederland vond op 6 februari plaats: Friends of Search. Ruim twintig sprekers van toonaangevende bedrijven gaven hun visie op onder meer Voice Search, Conversational AI, betekenisvolle content en de verdere samensmelting tussen de offline en online customer journey. Dit is search in 2019!
    Rick Bakker
  • Google Facts: over emoji’s, errors en AMP februari 5, 2019
    Het nieuwe jaar is begonnen bij Google en de afgelopen maand is er meteen al veel gebeurd. De zoekgigant testte veel opmaak in de zoekresultaten (uiteraard slechts beperkt in Nederland, maar toch) en heeft webmasters ook weer veel nieuwe informatie gegeven over hoe bepaalde issues worden getackeld, zoals Javascript en spamlinks. Het belangrijkste nieuws, relevant […]
    Annelies Verhelst
  • Concurreer jij niet per ongeluk met jezelf in Google Shopping? februari 4, 2019
    In 2018 introduceerde Google het nieuwe CSS Partner-programma dat sinds livegang veel stof heeft doen opwaaien in online reclameland. In dit artikel leg ik uit hoe affiliates CSS gebruiken en waarom het voor een adverteerder nadelig kan zijn om ook via affiliates te adverteren binnen het Shopping-platform van Google.
    Arjen van den Berge
  • Ajax verslaat PSV in zoekmachine februari 1, 2019
    Al jaren zijn Ajax en PSV bepalend in het Nederlands voetbal, dé twee voetbalclubs met een grote historie in het internationale voetbal. Voetbal is voor veel van ons de belangrijkste bijzaak in het leven. Marketing vinden we ook niet onbelangrijk, en een korreltje zout ook niet. Daarom: de websites van Ajax en PSV vergeleken qua […]
    Herman Geertsema
  • Fix het internet! Maar waar moet je beginnen? januari 31, 2019
    Het internet kampt met een dertigersdilemma, zo werd gezegd tijdens de bijeenkomst Fixing the Internet bij FreedomLab Campus. Het internet zou gefixt moeten worden. Maar techniek is niet goed of slecht en de balans is nog steeds bijzonder positief. Het internet is niet kapot, het businessmodel van het internet is kapot. En daar kunnen we wel wat aan […]
    Paul Clappers
  • Hoe e-mailmarketing kan bijdragen aan jouw SEO januari 28, 2019
    We hebben de neiging om diverse marketing-campagnes als verschillende eilanden te zien, in plaats van dat ze elkaar versterken. En hoewel het beter is om één onderdeel goed aan te pakken, dan om met hagel op diverse onderdelen te schieten, zijn er diverse onderdelen van online marketing die elkaar juist kunnen versterken. Een mooi voorbeeld […]
    Pim Broekstra
  • Online Tuesday #86: welke kansen biedt voice? januari 27, 2019
    Het kon niet uitblijven: Online Tuesday gaat op 12 februari over voice. Dé trend van dit moment. Bijna 25 procent van de Amerikanen heeft een Google Home of Alexa thuis en de verwachting is dat dit percentage explosief zal toenemen. Ook in Nederland groeit de animo voor voice. Welke kansen biedt deze spraaktechnologie voor marketeers? 
    Jeroen Mirck
  • Verbeter je kwaliteitsscore en verlaag je kosten met Google Ads scripts januari 17, 2019
    Wanneer je adverteert in het zoeknetwerk van Google, krijg je hoe dan ook te maken met het fenomeen kwaliteitsscore. Deze score wordt bepaald door Google en zegt iets over de kwaliteit van je advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Advertenties van hogere kwaliteit leiden tot lagere kosten en een hogere advertentiepositie. In deze blog behandelen we een […]
    Bart Hoogland
  • Een snellere website met het kritieke weergavepad januari 16, 2019
    Het verbeteren van de websitesnelheid is voor veel SEO-specialisten een zware opgave. En dat is niet zonder reden: het bijschaven van de snelheid is een mes dat aan twee kanten snijdt. Aan de ene kant verhoogt het de gebruikersvriendelijkheid, wat kan leiden tot meer conversies, maar het verlaagt 'pogosticking' (zoekers die van de zoekresultatenpagina naar de […]
    Ralf van Veen

RSS Online branding

  • Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde februari 19, 2019
    Een goede prijsstelling is een vak apart. We komen vaak niet verder dan promoties, kortingen en prijsverlagingen om maar tot kortetermijnverkoop te komen. Maar het moet eigenlijk gaan over de waarde van je product of dienst voor je klanten. Waarom is iemand bereid een bepaalde prijs te betalen? Of waarom juist niet?
    Evert Vols
  • Een ontdekkingstocht in betekenismarketing februari 19, 2019
    Het marketingvakgebied is de laatste jaren overspoeld door de technieken van Facebook, Google en Amazon, met personalisatie als walhalla van de marketeer. Betekenismarketing is er al die jaren ook geweest, maar stond in het verdomhoekje. Dat is nu anders. De consument stuurt aan op verandering: betekenisvolle bedrijven zijn veel succesvoller dan hun concurrenten. Een ontdekkingsreis naar betekenismarketing. 
    Ger van den Buijs
  • De wereld draait op creativiteit februari 18, 2019
    Ben je wel of niet creatief? Creatief zijn wordt gezien als iets positiefs, en in marketing en marketingcommunicatie is creativiteit zelfs doorslaggevend. Het is de enige verschilmaker op het speelveld van gelijken. Maar nu is er Artificial Intelligence. Volgens sommigen zou AI de rol van creatieven kunnen overnemen. Maar kan een computer creativiteit echt vervangen?
    Tadek Solarz
  • Podcast: vijf merkbewuste verhalen over contentmarketing februari 16, 2019
    Het lijkt zo simpel, verhalen maken rond je merk. Toch vinden marketeers het moeilijk, vertelt storytelling-expert Cor Hospes in deze podcast. Een verkooppraatje is nog geen aanstekelijk verhaal. Daarbij vergeten marketeers vaak de basis: voor wie maak je de content? Naast snappy content kun je in 2019 met langere, diepgravende verhalen opvallen tussen de rest. […]
    Paul van der Ham
  • Jokergekte bij Wie Is De Mol? februari 15, 2019
    'Wie is de Mol?' is eigenlijk één groot sociaal experiment. We zien diverse psychologische fenomenen, die misschien op het eerste oog wat raar lijken, maar eigenlijk heel menselijk zijn. In deze blog nemen we je mee in de joker-gekte van 'Wie Is De Mol?'. Wat zijn de drijfveren achter de gekte en hoe kun je ze […]
    Eva van Kruchten
  • De kleur van je merk februari 15, 2019
    Als we de kleur rood noemen en je vragen om aan een frisdrankmerk te denken, waar denk je dan aan? Je ziet het logo van Coca-Cola al voor je, of niet? Dát is precies de kracht van merkkleur. Bij het kiezen van kleuren voor je logo, huisstijl of website komt veel meer wetenschap kijken dan […]
    Rutger Dragstra
  • Is video ideaal voor het aansporen tot politiek gedrag? februari 14, 2019
    De helft van de Amerikanen – inclusief president Donald Trump – vergaart het nieuws enkel via video’s. De vraag is echter of video’s geschikt zijn om mensen emotioneel en politiek te bewegen. Emoties, in het bijzonder woede en angst, spelen een essentiële rol in framing, aangezien emoties een krachtige katalysator zijn voor politieke acties.
    SWOCC
  • Voor anonieme bedrijven, op deze Valentijnsdag februari 14, 2019
    Ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. Wil je als bedrijf volgers, dan moet je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Daarom: een persoonlijke brief aan een bedrijf of instantie, om hun marketing en non-verbale communicatie te spiegelen aan sociaal en menselijk gedrag. […]
    Diederick Janssens
  • De merkbeleving van PEC Zwolle februari 13, 2019
    Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties bepalen de merkbeleving en daarmee voor een groot deel het succes van de marketingactiviteiten. Aan marketingmanager Rick Schrijver de uitdaging om die afhankelijkheid bij PEC Zwolle minder groot te maken. 
    Gastblogger
  • Employee ambassadors met de social shift februari 11, 2019
    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Social Shift' van Koen Jordaans.
    NIMA Register Marketeers