We beinvloeden met iedere communicatie. Het gaat om de indruk die we achterlaten.

Communiceren met de inzet van meerdere communcatiekanalen: van social media, link building tot het ouderwets verspreiding van persberichten.

Laatste nieuws

Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Ut nec hinc dolor possim mei ludus efficiendi ei sea summo mazim ex.

Leerzame Meetup bij Gondrand Traffic

Op 7 December vond bij de nieuwe locatie van Gondrand Traffic in Klundert de tweede Safetymeeting plaats met als thema ‘Bouwen aan brandveilig logistiek’. De door de branchevereniging VNCW georganiseerde meeting werd een leerzame ervaring waar de deelnemers en de organisatie met tevredenheid op terug kijken. Het programma dat in de ontwikkeling mede gefinancierd werd door de overheid gaf een mooi overzicht van alle aspecten die bij het bouwen van logistieke ruimten van belang zijn. Directeur en voorzitter van de VNCW verzorgde de aftrap met een inleiding met de beginselen van het Bouwbesluit en een kijk op het overnemen van bestaande locaties. Paul Küppers volgde met de wet- en regelgeving rondom het bouwproces en vergunningverlening. Raymond van Delden presenteerde de uitdagingen rondom het bouwen van nieuwe magazijnen. Pieter Bikker ging in zijn lezing in op de verschillende blusinstallaties met specifieke aandacht voor de verschillen tussen inerte gasblussing en CO2 gasblussing. Machiel Faeseler sloot af met een lezing over de uitgangspunten voor kleine opslagkasten en kluizen. Een vol programma, maar ook vooral een goed totaaloverzicht. De Meetup werd bovendien goed bezocht door een mooie mix van opslaghouders en toeleveranciers. lees verder: https://vncw.nl/leerzame-meetup-bij-gondrand-traffic/  

Het opstellen van een persbericht is een vak apart

Profit en non-profitorganisaties investeren veel in dure reclamecampagnes en zijn soms innovatief in hun reclame-uitingen. Het versturen van een persbericht lijkt daar vaak niet bij te passen. Er is tenslotte niet veel nieuws te melden en een persbericht verstuur je pas wanneer er nieuws is.Daar komt bij dat persberichten toe behoren aan de afdeling Public Relations.En veel organisaties beschikken niet eens over een aparte PR afdeling of PR functionaris. Het niet gebruiken van het communicatie-middel persberichten vormt echter een gemiste kans.

Het opstellen van een persbericht is zeker een vak apart.Het is niet zo dat u een stukje tekst in elkaar draait en deze vervolgens ongericht ongecontroleerd kunt versturen. Er zijn spelregels waar u zich aandient te houden. Niet omdat het moet. Want er is geen wet of richtlijn die aan geeft hoe u een persbericht moet opstellen. Maar er bestaan wel degelijk een aantal ongeschreven spelregels.

 Dat maakt het er niet makkelijk op. Het is dus niet zo,dat u zich er gemakkelijk van af kunt maken. Integendeel zelfs. Redacties van media krijgen vaak vele honderden persberichten per dag binnen en daar maken ze een selectie uit. Van die honderden worden maar van een paar de informatie geheel of zelfs maar gedeeltelijk overgenomen. Het is dus van groot belang dat u bij het opstellen van een persbericht de richtlijnen volgt die we in deze handleiding hebben opgenomen.

Facebook